Ei ajung sa piarda
in medie o zi dintr-un an asteptand sa isi poata cumpara un bilet.
Studiul mai arata ca
30% dintre calatoriile cu autobuzul la Londra sunt inca facute prin
achizitionarea de bilete de hartie, cu numerar. Drept urmare compania
de plati a lansat un card contactless pentru calatoriile cu
autobuzele din capitala britanica astfel incat navetistii nu trebuie
sa-si incarce cardul Oyster sau sa aiba bani potriviti.
Clientii care
folosesc PayPass vor plati aceeasi suma ca pentru biletele
”pay-as-you-go”, nu ca pentru biletul mai scump, ce poate fi
cumparat cu numerar.
Acest nou mod de
plata vine si in sprijinul pasagerilor care pierdeau banii incarcati
pe un card Oyster care le era ulterior furat, se deteriora sau pe
care il pierdeau.
Chiar daca numerarul
poate fi recuperat de pe cardurile inregistrate, cifrele publicate de
Transport for London (TfL) arata ca aproape 30 de milioane de lire au
ramas necheltuiti pe cardurile Oyster din aprilie 2009 pana in 2010.
Pana in prezent, au fost emise peste 55
de milioane de carduri Oyster de catre compania Transport for London,
dar numai 8 milioane dintre acestea sunt folosite constant, in
fiecare luna.
Cardurile si dispozitivele MasterCard
PayPass sunt acceptate in aproximativ 550.000 de locatii ale
comerciantilor si in 48 de tari.
In jur de 36.000 de
oameni calatoresc zilnic cu autobuzul si descopera ca au un credit
insuficient pentru o calatorie pe cardul lor Oyster PAYG.
Anul trecut
aproximativ 500 de pasageri pe zi s-au urcat in autobuz fara bani
potriviti pentru biletul lor (si li s-a permis sa calatoreasca cu o
notificare de bilet neplatit si sa achite mai tarziu).
Posesorii de carduri
Oyster platesc in prezent 1,35 de lire pentru o calatorie, urmand ca
de la anul pretul sa fie de 1,40. Comparativ, pretul la plata in
numerar, pentru o calatorie dus este deja 1,40 lire.
MasterCard este o
companie globala de plati si tehnologie.