Daca pana acum durata de transport a unui container Maersk pe traseul Asia-Romania era de 36 de zile, in prezent, acelasi transport direct va avea o durata de 24 de zile.
Portul Constanta devine astfel punct cheie pentru transportul de marfuri din Asia catre/din Ucraina, Rusia, Bulgaria si Georgia, tari care vor prelua si vor livra marfa pe aceeasi ruta maritima containerizata prin portul romanesc.
Navele Maersk ce vor asigura noul serviciu de transport direct Asia – Constanta vor fi din clasa „K”, avand o capacitate de 5.000 TEU (1 TEU = Container standard de 20 de picioare) si 550 REEF (containere frigorifice).
Maersk Romania asigura servicii de transport „door to door”. Mai precis, containerele sosite cu marfuri de import vor fi transportate din Constanta catre orice destinatie din tara sau din afara ei cu ajutorul diverselor mijloace de transport prin intermediul flotei proprii de 25 de camioane, prin reteaua nationala de cai ferate sau prin serviciu de barje. Totodata, Maersk poate efectua transport in regim „door to door” in cazul containerelor de export, preluand marfuri din orice punct din Romania sau din tarile limitrofe, pana in portul de incarcare Constanta.
Compania Maersk Romania a fost infiintata in 1998, avand in prezent 85 de angajati in cadrul celor doua birouri din Constanta si Bucuresti. In 2006, Maersk Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 8,069 milioane dolari (6,418 milioane euro).