Beckers a mai spus ca in principiu nu se opune zvonului referitor la o potentiala fuziune cu operatorul olandez de supermarketuri Ahold. „Nu comentam niciodata zvonurile, dar in principiu nu ne-am impotrivi unei asemenea tranzactii, dar totul este o problema de oportunitate”, a precizat directorul executiv al grupului Delhaize, citat de NewsIn.
Acesta a adaugat ca va continua expansiunea in toate regiunile in care este prezent, dar a mentionat ca „daca un cumparator ar veni cu o oferta pentru pietele emergente precum Romania si Indonezia ar putea vinde afacerea din aceste zone pentru a-si concentra resursele pe consolidarea centrelor principale din SUA, Belgia si Grecia”. In prezent, 80% din profitul operational al grupului provine de pe piata Statelor Unite.
Beckers a mai adaugat ca nu exista planuri de expansiune prin magazine de dimensiuni mici pe piata din SUA, cum s-a intamplat cu formatele City si Proxy din Belgia. „Ne gandim la asta, dar momentan nu o vom face. Nu avem nevoie sa intram in zonele centrale din oras pentru a ne sustine expansiunea”.
In Romania, belgienii de la Delhaize sunt prezenti din 2000, cand au achizitionat 51% din actiunile Mega Image, ulterior pachetul detinut majorandu-se la 70%. In iunie 2004, grupul belgian a preluat integral reteaua de magazine ce poarta sigla Mega Image.
Delhaize Group a raportat in al doilea trimestru venituri de 40,3 milioane de euro in Romania si Indonezia, in crestere cu 21,1% fata de perioada similara a anului precedent. Grupul belgian a inregistrat in al doilea trimestru, in Romania si Indonezia, un profit operational de 400.000 de euro
Grupul Delhaize, fondat in Belgia in 1867, are cele mai multe magazine in Statele Unite, Belgia si Grecia. In 2006, Delhaize Group a inregistrat vanzari de 19,2 miliarde euro, iar profitul net a fost de circa 352 milioane de euro. Delhaize Group este cotat la Euronext Brussels (DELB) si la New York Stock Exchange (DEG).
La sfarsitul anului trecut, Delhaize Group avea o retea de 2.705 magazine, fiind activ in opt tari, pe trei continente, iar numarul de angajati era de peste 142.000. Cea mai mare parte a retelei, 85% este reprezentata de magazine de tip supermarket, iar restul constau in magazine de proximitate si specializate.