Astfel, afacerile Bricostore au atins circa 105 milioane de euro, in conditiile in care in 2005 compania a realizat o cifra de afaceri de aproximativ 84 de milioane de euro.
„Anul 2006 ne-a adus o crestere a cifrei de afaceri cu 25% fata de anul precedent, datorata in principal dezvoltarii pietei imobiliare, dar si inaugurarii celor doua magazine din Bucuresti si din Constanta. Este un pas important, care ne va permite accelerarea planului de expansiune in anii urmatori”, a declarat directorul general Bricostore Romania, Isabelle Pleska, citata de NewsIn.
Oficialii retailerului francez de bricolaj Bricostore au precizat ca anul acesta vor sa deschida doua magazine, respectiv la Targoviste si Pitesti, iar, incepand cu 2008, ritmul de expansiune a retelei va fi de trei – cinci magazine pe an.
Investitia pentru deschiderea unui nou centru comercial va fi cuprinsa intre opt si zece milioane de euro.
„Expansiunea Bricostore pe piata romaneasca va continua cu inaugurarea a cate trei pana la cinci magazine pe an, in functie si de planurile retelelor de hipermarketuri cu care ne vom invecina, dar si de preturile practicate pe piata imobiliara, care reprezinta o provocare pentru toti retailerii de pe aceasta piata in momentul de fata”, a declarat Pleska.
Pentru amplasarea noilor magazine oficialii Bricostore iau in calcul zona geografica in care se situeaza, specificul acesteia si dinamica economica a orasului. Sunt vizate in primul rand orasele cu o populatie de peste 200.000 de locuitori, cum ar fi Timisoara, Oradea, Arad, Cluj, Bacau si Iasi. Pe termen mediu si lung vor putea intra in strategia de extindere a retelei si orase mai mici, prin formate mai reduse de magazine.
Strategia Bricostore pentru inaugurarea de noi magazine este prezenta in marile centre comerciale, unde sunt deschise hipermarketuri alimentare, magazine de mobila, electrocasnice si sisteme IT, in scopul de a satisface toate nevoile clientilor.
Bricostore Romania urmareste intarirea pozitiei de lider pe piata de bricolaj din Bucuresti, pentru a deveni, treptat, liderul intregii piete romanesti, potrivit oficialilor companiei. Compania vizeaza largirea retelei la circa 30 de centre comerciale, fata de 7 in prezent.
„In patru – cinci ani retailul de bricolaj ar putea ajunge la maturitate, iar localizarea magazinelor noastre in parcuri comerciale ne va garanta in mod sigur traficul de persoane de care vom avea nevoie” a afirmat Isabelle Pleska.
Odata cu integrarea in Uniune Europeana preturile unor produse importate, din UE si din Asia vor scadea ca urmare a eliminarii sau reducerii taxelor vamale. Un magazin Bricostore listeaza aproximativ 35.000 de articole, iar 20% din acestea sunt importate direct de companie din Europa sau Asia.
Piata centrelor comerciale de bricolaj din Romania este dominata de compania germana Praktiker cu o retea de 16 magazine. Anul trecut a marcat intrarea altor trei jucatori pe piata de profil din Romania: compania austriaca bauMax, grupul german Hornbach si francezii de la Mr. Bricolage.