Prima licitație pentru supervizarea lucrărilor de pe magistrala de metrou Berceni-Pipera a fost anulată pe 29 ianuarie 2024, pentru că oferta Metroul SA, singura ofertă depusă nu mai îndeplinește condițiile de admisibilitate, conform Economedia.
„Oferta declarată câștigătoare nu mai îndeplinește la momentul actual condițiile de admisibilitate prevăzute de lege, fiind incidente prevederile art. 130, alin. 3, din H.G. nr. 394/2016, respectiv oferta depusă este considerată inacceptabilă. În condiţiile în care nu a existat o altă ofertă, procedura de achiziție sectorială se anulează în temeiul prevederilor art. 225, alin. 1, lit. a) și lit. c), din Legea nr. 99/2016, respectiv la momentul actual este imposibilă semnarea contractului.”
METROREX va pune în licitație un nou contract pentru supervizarea lucrărilor de modernizare a Magistralei M 2 Berceni-Pipera, zisă și „magistrala corporatiștilor”, cea mai aglomerată dintre cele 5 linii de metrou din București. Contractul pentru supervizarea lucrărilor la M 2 precede lansarea în procedură de achiziție pentru investiția ajunsă acum la aproape un miliard de lei, deși în 2019, la prima licitație, contractul era evaluat la aprox. 400 milioane lei. Ulterior Metrorex a anulat prima licitație și a pierdut finanțarea prin POIM (85 %).
Acum finanțarea contractului pentru schimbarea șinelor pe linia M 2 cu o lungime de aproape 19 km. și 14 stații (cu excepția zonelor cu macazuri) va fi asigurată prin PT 2021-2027. Dacă se va aplica același model de decontare precum la CNAIR, finanțarea nerambursabilă va fi de doar 40 % din total.
În noiembrie 2023, la inaugurarea stației Tudor Arghezi pe M 2, Berceni-Pipera, șefa Metrorex, Mariana Miclăuș estima o durată de execuție de 5 ani și întreruperea circulației metroului pe timpul verii atunci când sunt mai puțini călători :
„Este un proiect complicat pentru că nu vrem să întrerupem circulația, întreruperile de circulație vor fi în week end și pe perioada de vară atunci când traficul de călători înregistrează valori mai reduse”, a precizat atunci Mariana Miclăuș (detalii aici). Pe M 2 Berceni-Pipera sunt zilnic aprox. 250 000 aproape jumătate din totalul de 600 000 călători.
Citește și: Alertă de invazie cu ploșnițe în București! Firmele de dezinsecție sunt la mare căutare
„Servicii de consultanță, asistență tehnică și supervizare lucrări pentru realizarea obiectivului de investiții ”Îmbunătățirea serviciilor de transport public de călători cu metroul pe Magistrala 2. Berceni-Pipera. Înlocuire cale de rulare și instalații pe interstații/ Asigurarea serviciilor de consultanță, asistență tehnică și supervizare lucrări în vederea realizării lucrărilor contribuie la implementarea proiectului de modernizare (înlocuire) a căii de rulare și a instalațiilor de pe interstații și va permite, la punerea în funcțiune, creșterea frecvenței de operare, reducerea duratei de deplasare cu metroul, creșterea gradului de confort al pasagerilor, diminuarea cheltuielilor de operare și întreținere pentru Magistrala 2 de metrou și creșterea gradului de siguranță în exploatare.”, este descrierea licitației pentru supervizare lucrări modernizare M 2.
„A fost avizată în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii documentația de avizare a lucrărilor de intervenție pentru îmbunătățirea serviciilor de transport călători cu metroul pentru cea mai aglomerată magistrală, M2 Berceni – Pipera. Magistrala M2 Berceni – Pipera străbate capitala de la sud la nord, pe traseul Șoseaua Berceni – Șoseaua Olteniței – Calea Șerban Vodă – Bulevardul Dimitrie Cantemir – Bulevardul Ion C. Brătianu – Bulevardul Nicolae Bălcescu – Bulevardul Lascăr Catargiu – Bulevardul Aviatorilor – Bulevardul Beijing – Șoseaua Pipera – Bulevardul Dimitrie Pompeiu, având o lungime de 18,68 km și 14 stații.
Lucrările vizează:
– creșterea vitezei de circulație
– creșterea frecvenței de operare
– reducerea duratei de deplasare cu metroul
– diminuarea cheltuielilor de operare și întreținere
– înlocuirea șinei tip 49E1 cu șină tip 60E1, pe tot traseul, cu excepția zonelor cu aparate schimbătoare de cale
– înlocuirea traverselor bibloc cu blocheți independenți
– reducerea zgomotelor și vibrațiilor prin adoptarea unor prinderi elastice tip fastclip pe blocheți prefabricați
– înlocuirea aparatelor de cale
– refacerea impermeabilizării construcției subterane
– schimbarea fundației căii de rulare pe beton, pe tunel, unde este cazul
– înlocuirea totală sau parțială (după caz) a prismei de piatră spartă, în cazul fundației pe balast a căii de rulare
– înlocuirea instalațiilor complexe care au durata de viață depășită și aducerea acestora la nivelul reglementărilor tehnice în concordanță cu cerințele fundamentale de calitate. A fost obținut certificatul de urbanism și avizele/acordurile solicitate prin acesta, iar durata de execuție a investiției este de 48 luni. Urmează aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern și licitația pentru execuția lucrărilor”, spunea la jumătatea lunii decembrie 2023, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.