Totusi, comparativ cu 2011, a crescut cu 7% intentia de a deschide un depozit in 2012 (cea mai mare crestere a intentiei de cumparare pe toate produsele bancare), 43% dintre antreprenori intentionand sa deschida depozite in 2012.
98% dintre micile afaceri din Romania au un cont curent in banca, 85% efectueaza plati, 32% au depozite si 63% au contractat un credit. 54% dintre microinteprinderi folosesc servicii de internet banking. Comparativ cu 2011, se observa o [b]crestere generala a utilizarii de produse bancare[/b], cu accent insa pe zona de depozite si internet banking, potrivit BCR.
„Micii antreprenori vor lucra cu mai putine banci, dar vor avea posibilitatea de a accesa produse si servicii bancare mai multe, mai simple si mai accesibile, in general sub forma de pachete, si la preturi mai apropiate de asteptarile lor”, a declarat Sorin Mititelu, director Segmente BCR.
In studiu se mai arata ca scad termenele de plata si, in consecinta, insemnatatea creditului comercial, iar microintreprinderile revin la creditul bancar ca principal instrument de finantare a afacerii. Antreprenorii se asteapta din partea bancilor la produse si servicii de calitate pentru o gama larga de nevoi, comisioane mai mici, personal calificat si consultanta de specialitate. Printre nevoile nebancare, este evidenta necesitatea promovarii, a oportunitatilor de business, a consultantei si a trainingurilor.
„Microintreprinderile au flexibilitatea necesara adaptarii la o piata in schimbare, au posibilitatea de a dezvolta foarte repede competente profesionale, iar piata locala de bunuri si servicii este departe de a fi saturata. De aceea, [b]microintreprinderile sunt un important motor al revenirii din recesiune[/b] si, in general, al dezvoltarii economice. Rolul bancilor in acest context este sa sustina dezvoltarea microintreprinderilor atat cu produse si servicii bancare adaptate, dar si prin instrumente de promovare si oportunitati de business”, a cmai spus Mititelu.
BCR, membra a Erste Group, este cea mai mare banca de pe piata locala in functie de active, oferind servicii financiare printr-o retea de 48 de centre de afaceri dedicate companiilor si 643 de unitati retail localizate in majoritatea oraselor din intreaga tara cu peste 10.000 de locuitori.
La nivel national, banca dispunde de peste 2.000 de bancomate (ATM) si peste 18.000 de terminale pentru plata cu cardul la comercianti (POS).