- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Majoritatea functionarilor ANAF nu stiu sau nu vor sa dea informatii telefonic

20 Sep, 11:03 • adrian.mihaltianu
Trei sferturi dintre functionarii Agentiei Nationale a Administratiei Financiare (ANAF) nu stiu sau refuza sa furnizeze telefonic informatiile solicitate de contribuabili, se arata intr-un studiu realizat de Asociatia pentru reformarea sistemului de impozite si taxe (ARSIT) in 47 de administratii fiscale.
Majoritatea functionarilor ANAF nu stiu sau nu vor sa dea informatii telefonic

Celor 47 de administratii li s-a adresat urmatoarea intrebare:  [i]”Reprezint o societate comerciala din Romania care va plati  drepturi de autor unei persoane fizice rezidente in Germania. Ce impozit si ce contributii retin? Unde le declar si unde le platesc?”[/i]

Astfel, din cele 47 de administratii contactate telefonic in luna septembrie (cate una din fiecare judet, 5 sectoare din Bucuresti si centrul de asistenta a contribuabililor), 23 nu au oferit niciun raspuns, 8 au raspuns „Cititi legea”, 5 au dat raspunsuri gresite si doar 11 au raspuns corect, potrivit Asociatiei pentru reformarea sistemului de impozite si taxe (ARSIT).
 
Pitesti, Slobozia, Alba-Iulia, Focsani si Vaslui sunt municipiile cu cele mai profesioniste si amabile echipe de Administratie Fiscala din Romania. conform studiului.
 
Studiul releva ca atunci cand raspund la telefon functionarii publici nu se prezinta cu numele lor si al insitutiei pe care o reprezinta, iar unii dintre ei sunt retincenti sa acorde informatii unui contribuabil din alt judet sau localitate.

Timpul mediu necesar obtinerii unui raspuns corect a fost de 8 minute si a presupus 2 etape de raspuns: abordarea initiala si revenirea pentru obtinerea informatiilor solicitate.
 
In consecinta, recomandarile ARSIT ce vor fi transmise catre ANAF in urma acestui studiu sunt urmatoarele:

– Adoptarea unei proceduri standard de raspuns la telefon in cadrul ANAF, procedura care sa implice raspunderea la telefon cu numele institutiei si numele persoanei care raspunde;
– Instruirea personalului ANAF pentru acordarea de informatii oricarei persoane care suna la telefon;
– Transformarea Centrului de asistenta a contribuabililor intr-un call-center unic la nivel national pentru acordarea de asistenta telefonica. Acest call-center sa fie deservit de un numar mai mare de functionari publici si sa fie structurat pe tipuri de impozite, astfel incat, atunci cand un contribuabil suna, sa i se dea posibilitatea sa aleaga tipul de impozit pentru care solicita asistenta, iar cei care raspund sa aiba un domeniu mai ingust de specializare, pentru a putea acorda asistenta de mai buna calitate;
– Efectuarea de training-uri ale personalului, imediat ce apar noutati legislative. 

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Aurul strălucește la maxim istoric. Prețul atinge un nou record mondial
Aurul strălucește la maxim istoric. Prețul atinge un nou record mondial
Elevii din România care vor primi 1100 lei. Condițiile pe care trebuie să le indeplinească
Elevii din România care vor primi 1100 lei. Condițiile pe care trebuie să le indeplinească
Problemele pieței de mașini electrice se adâncesc, atât în România, cât și la nivel global
Problemele pieței de mașini electrice se adâncesc, atât în România, cât și la nivel global
Ce domenii ar putea fi vizate de măsurile fiscale din 2025. Mulți angajați, în pericol să le scadă salariile
Ce domenii ar putea fi vizate de măsurile fiscale din 2025. Mulți angajați, în pericol să le scadă ...
Unde lucrează românii care au economii de peste 100.000 de euro
Unde lucrează românii care au economii de peste 100.000 de euro
Totul despre ”fondul de urgență”. Cum să pui deoparte 20 la sută din ce câștigi
Totul despre ”fondul de urgență”. Cum să pui deoparte 20 la sută din ce câștigi
Prada face investiții de zeci de milioane de euro în România. A deschis a doua fabrică
Prada face investiții de zeci de milioane de euro în România. A deschis a doua fabrică
ANPC, în război cu una dintre cele mai mari bănci multinaționale din România. 90.000 de clienți afectați
ANPC, în război cu una dintre cele mai mari bănci multinaționale din România. 90.000 de clienți ...
Rafael Nadal, maşină de bani pentru sponsori. Case de lux 200 de milioane de euro, girate de „regele zgurii” după retragere
Rafael Nadal, maşină de bani pentru sponsori. Case de lux 200 de milioane de euro, girate de „regele ...
Se dau bani de la stat! Vor intra direct pe cardurile românilor
Se dau bani de la stat! Vor intra direct pe cardurile românilor
Bitcoin se apropie de pragul de 100.000 de dolari, creştere de aproape 2.5%!
Bitcoin se apropie de pragul de 100.000 de dolari, creştere de aproape 2.5%!
Drumul expres Craiova-Pitești ar putea fi deschis săptămâna viitoare
Drumul expres Craiova-Pitești ar putea fi deschis săptămâna viitoare
ANPC verifică toate etichetele! Produsele retrase de urgență de la raft
ANPC verifică toate etichetele! Produsele retrase de urgență de la raft
Nestle separă divizia de apă premium. Schimbare pentru Perrier și San Pellegrino!
Nestle separă divizia de apă premium. Schimbare pentru Perrier și San Pellegrino!
Zero taxe! Guvernul a aprobat măsura care schimbă totul!
Zero taxe! Guvernul a aprobat măsura care schimbă totul!
Cutremur neașteptat în România! Seismul a șocat o zonă liniștită, iar experții INFP sunt în alertă
Cutremur neașteptat în România! Seismul a șocat o zonă liniștită, iar experții INFP sunt în alertă
România marchează un moment istoric! Anunțul surpriză făcut de Bogdan Ivan
România marchează un moment istoric! Anunțul surpriză făcut de Bogdan Ivan
Mașinile pe care le poți conduce cu permis categoria B. Când ai nevoie de alt examen auto
Mașinile pe care le poți conduce cu permis categoria B. Când ai nevoie de alt examen auto