Un nou tip de fraudă pe Booking. Un tânăr din București care și-a făcut rezervare la un hotel din Marea Britanie, pentru luna decembrie, a povestit cum a fost la un pas să devină victima unei fraude online, prin intermediul aplicației dezvoltate de compania olandeză.
Bărbatul spune că, după ce a făcut plata, Booking i-a transmis o copie a rezervării pe e-mail, pentru o cameră în sistem nerambursabil. Mai exact, în cazul în care se răzgândea, tânărul era obligat să achite 100% din costurile rezervării. Mesajul era însoțit de o confirmare că plata urmează să fie procesată de hotel.
Ceva mai târziu, bucureșteanul a primit prin intermediul poștei electronice încorporate în platforma Booking un alt mesaj, în limba engleză, de pe adresa hotelului, în care era anunțat că sunt probleme cu verificarea cardului folosit.
”Am întâmpinat o problemă cu rezervarea dumneavoastră, din cauza cardului care nu a trecut verificarea de siguranță a sistemului de rezervare, și a fost marcat drept invalid. Drept rezultat, rezervarea dumneavoastră ar putea fi anulată.
Pentru ca acest lucru să nu se întâmple, trebuie să completați o scurtă procedură de verificare. Pentru a începe procedura, vă rugăm să folosiți acest link personalizat”, se arată în mesajul primit de Alexandru de pe adresa hotelului, potrivit Fanatik.ro.
Clientul mai era sfătuit ca după completarea formularului, în care urma să introducă datele cardului care trebuia ”verificat”, să rămână pe respectiva pagină pentru aproximativ 5 minune, astfel încât procedura să fie completă.
”Din data de 20 noiembrie – te rugăm să iei la cunoștință de faptul că acesta pare să fie o înșelătorie prin Booking.com; la solicitarea plății pentru rezervare te rugăm să verifici de două ori și să te asiguri că aceasta este o cerere validă.Te rugăm să contactezi direct Booking.com, pentru că noi nu suntem autorizați să facem acest lucru.Dacă rezervarea ta este cu plata la sosire, nu ți se va solicita achitarea unei sume până la check-in. Dacă ai făcut deja o plată, te rugăm să nu mai accesezi niciun link”,
se arată în răspunsul hotelului.