Compania se alatura astfel altor marci britanice importante: HSBC, Tesco, O2, BSkyB care doresc sa-si uneasca eforturile pentru a-i determina pe consumatori sa reduca emisiile de gaze cu efect de sera.
Obiectivul Marks & Spencer este insa mult mai cuprinzator. In afara de „neutralitatea” in ceea ce priveste emisiile de dioxid de carbon, planul grupului britanic prevede si sa nu mai genereze deseuri poluante, sa foloseasca materiale regenerabile si ecologice si sa ajute clientii si angajatii sai sa duca o viata mult mai sanatoasa.
„Clientii nostri, angajatii nostri si actionarii nostri asteapta ca noi sa luam decizii curajoase si sa ne desfasuram activitatea intr-un fel diferit, mult mai responsabil”, a declarat directorul general al grupului, Stuart Rose.
Grupul are drept obiectiv aprovizionarea in special din Marea Britanie, pentru a reduce astfel importurile, in primul rand cele venite pe carea aerului, si a creste eficienta energetica si a reduce cu 25% energia consumata.
Compania intentioneazã sa reduca cu 25% volumul ambalajelor si cu 33% volumul sacilor de plastic folositi. Ambalajele vor fi mai ecologice si deseurile alimentare vor fi reciclate pentru a genera energie nepoluanta pentru magazinele sale.
Pe langa aprovizionare, Marks & Spencer planuieste sa isi tripleze vanzarile de alimente ecologice, sa vanda tesaturi ecologice si sa reduca cu 20% consumul propriu de apa.
In urmatoarele 12 luni, 20 de milioane de articole de imbracaminte vor fi produse din bumbac ecologic iar oferta de produse alimentare ecologice va fi bogata.
In cadrul acestui plan, peste 1500 de consilieri pe probleme de nutritie vor fi angajati, vor disparea colorantii artificiali din prajituri iar gama de produse dietetice va reprezenta 50% din vanzarile alimentare, fata de nivelul de 30% atins momentan.