In acelasi timp, o crestere de pana la 10% a fost vizibila pe segmentul auto, Casco si RCA.
Reprezentantii Marsh au precizat ca piata romaneasca de asigurari a fost relativ calma pe mai toate liniile in conditiile competitiei dintre asiguratori, dar si a daunalitatii crescande pe mai multe linii. Singurele fluctuatii semnificative au fost resimtite pe liniile de asigurari auto si pe property.
„Daunalitatea crescuta a liniei Casco si noile reguli din piata RCA au determinat cresteri de preturi. Aceste modificari erau asteptate de ceva vreme si nu au surprins nici jucatorii din piata si nici clientii”, a declarat Cristian Fugaciu, general manager al Marsh Romania.
„Pe de alta parte, competitia crescuta pe liniile dedicate segmentului property a generat o mai mare disponibilitate de negociere din partea asiguratorilor, iar rezultatul acestei stari de fapt este o reducere a preturilor practicate in piata pentru aceste linii”, a adaugat Fugaciu.
In Europa, reducerile au fost de pana la 50%
Atat primele asigurarilor property, cat si cele auto de pe intreaga piata de asigurari din Europa, au inregistrat scaderi de 40-50% in 2009, se arata in studiu.
„La nivel european, in ciuda recesiunii globale, piata de asigurari a ramas stabila in a doua jumatate a anului 2009. Acest fapt a permis multor organizatii sa obtina reduceri de pret pentru diverse tipuri de acoperiri”, au spus oficialii Marsh.
Totodata, politele de vatamari corporale au avut o reducere de pana la 30%, iar cele de raspundere civila a directorilor si administratorilor (D&O) s-au diminuat cu pana la 10%.
Analiza Marsh a pietelor de asigurari din 42 de tari din Europa, Orientul Mijlociu si Africa, inclusiv Romania, subliniaza ca organizatiile din aceasta zona au reusit sa obtina reduceri de pret multumita competitiei acerbe dintre asiguratori.
Marsh, broker in asigurari si consultanta de risc, are peste 23.000 de angajati si ofera servicii clientilor din peste 100 de tari. Compania este membra a grupului Marsh & McLennan Companies (MMC).
Marsh Romania a intermediat in 2009 asigurari in valoare de circa 200 milioane lei, nivel apropiat de cel inregistrat in anul anterior, potrivit datelor neauditate ale firmei.