Potrivit acestora, cresterea business-ului se datoreaza in
special strategiei de majorare a cotei de piata mai ales pe zona de corporate unde,
desi piata s-a comprimat cu 8-10%, MedLife a avansat constant in ultimii 3 ani
cu peste 40%.
Spre deosebire de piata corporate, care a scazut in acest
an, piata de retail (platitori cash) a stagnat in 2012 si in aceste conditii
MedLife a reusit un avans de 16%. Compania a inregistrat un numar de peste 5.000
pacienti pe zi in zona de ambulatoriu fata de 4.000 pe zi anul trecut si de
peste 1500 de pacienti internati pe zi in zona de spital, fata de 650 pe zi
anul trecut. Cresterea numarului de pacienti este semnificativa, dar nu s-a
reflectat proportional si in incasarile din retail care au crescut mai putin fata
de anul trecut datorita scaderii puterii de cumparare si, implicit, a
veniturilor per client.
“Este probabil pentru prima data in ultimii ani cand [b]criza
financiara si-a pus amprenta[/b] si asupra sectorului medical privat. Puterea
de cumparare a romanilor a scazut, boom-ul investitiilor de anii trecuti in
unitati noi sau retehnologizare s-a temperat, iar piata in sine a stagnat, sau
a crescut cel mult cu 2-3%” a declarat Mihai Marcu, presedinte CA MedLife.
MedLife a inregistrat in cele 11 luni ale anului acesta o
cifra agregata de 242 milioane lei in crestere cu 24% fata de aceeasi perioada
a anului trecut. Cea mai mare dinamica a fost inregistrata de segmentul
corporate, care a avut un avans de 43% fata de aceeasi perioada a anului
trecut. Pe segmentul de retail (platitori cash) conduc farmaciile PharmaLife,
cu un procent de 39% fata de aceeasi perioada a anului trecut, urmate de
laboratoare cu un procent de 21%, clinici si spitale.
“Comparativ cu 2011, cand laboratoarele reprezentau cel
mai dinamic segment pe zona de retail, anul acesta laboratoarele au inregistrat
cresteri ceva mai modeste pe fondul scaderii numarului de analize procesate per
pacient”, a mai spus Mihai Marcu.
In ceea ce priveste numarul total de pacienti inregistrati
in cele 11 luni, compania a raportat un total de aproximativ 1.680.000 pacienti
la nivelul intregului grup, exceptand pacientii abonati, urmand sa se apropie
de 2 milioane de pacienti pana la sfarsitul anului. Un aport important la
aceasta cifra este adus de cele 6 spitale a caror program este 24 din 24, 7/7,
inclusiv in perioada sarbatorilor.
In 2013 compania va continua sa creasca cu 2 cifre, arata
reprezentantii MedLife.
“Anul viitor piata va pastra caracteristicile similare
celor din acest an cu toate acestea noi ne propunem sa castigam in continuare
cota de piata si sa crestem cu 2 cifre. Mai mult vom sustine si investitii care
sa consolideze pozitia de lider si, in egala masura, sa aduca valoare adaugata
Sistemului Medical MedLife. In acest sens mentionez doar doua dintre proiectele
importante, Spitalul de Urgenta MedLife a caror lucrari de constructii vor
demara in primavara anului 2013 si Laboratorul de Genetica Moleculara, o alta
premiera in sectorul medical privat, care va fi lansat in prima jumatate a
anului viitor,” a aratat Mihai Marcu.
MedLife activeaza pe piata din Romania din 1996 si acopera
toate zonele de activitate medicala: ambulatoriu, spitale, maternitati,
laboratoare, farmacii.
In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea in 9 hyperclinici
din Bucuresti, Timisoara, Brasov si Arad; 8 laboratoare proprii de analize; 6
spitale in Bucuresti, Brasov si Arad, dintre care un spital de Pediatrie, unul
de Ortopedie si unul de Obstetrica-Ginecolgie; 3 maternitati in Bucuresti si in
tara, 28 de centre medicale generaliste in Bucuresti si in tara, 9 centre de
excelenta cu specializare unica, 6 farmacii proprii reunite sub reteaua
PharmaLife, si in colaborare cu 135 clinici medicale partenere din toata tara.