„Ne bazam pe 2.000
– 3.000 de polite in primele luni de la lansare si aven asteptari
spre 10.000 de polite intr-un an”, a declarat miercuri Mihai Marcu,
presedintele MedLife.
„Este prima
asigurare online 100% pe segmentul de retail. Este un pariu si o
provocare pentru noi. Vrem sa vedem cum va penetra piata acest
produs, fiind numai online, domeniu in crestere”, a mai spus Marcu,
adaugand ca este un produs nou, care trebuie cultivat catre clienti.
Asigurarile de sanatate privata Vital
MedLife se adreseaza persoanelor fizice, cu varsta cuprinsa intre 6
luni si 64 de ani, cpentru tratamente in cadrul retelei de servicii
medicale private MedLife. Clientii pot beneficia de interventii
chirurgicale complexe, spitalizare, consultatii multidisciplinare,
analize de laborator, precum si de servicii de imagistica, toate
serviciile fiind disponibile in cadrul Sistemului MedLife.
“Desi beneficiaza
de o comunicare publica intensa, domeniul
asigurarilor de sanatate nu a
inregistrat pana in prezent progrese tangibile, reprezentand sub 2%
din primele de asigurare generale din Romania, in timp ce la nivel
european acestea sunt de peste 25% din asigurarile generale”, a
declarat Mihai Marcu.
“Am cautat sa
identificam cea mai potrivita structura a serviciilor de asigurare,
astfel incat acestea sa acopere necesitatile de baza in ceea ce
priveste protectia sanatatii, dar sa aiba un pret pe care sa si-l
permita toti cei eligibili din punct de vedere al varstei. Printre
elementele de noutate se afla dezvoltarea segmentului de asigurari de
sanatate destinate persoanelor fizice, insuficient reprezentat in
prezent in Romania, precum si vanzarea online a acestor polite”, a
declarat Ovidiu Racoveanu, membru al Directoratului Generali.
Programul de asigurari Vital MedLife este unul
gradual si curpinde patru componente: pachetul de baza, Vital MedLife
– “Chirurgie si Spitalizare”2,
care reprezinta primul pas in procesul de achizitie, precum si alte
trei optiuni suplimentare, dupa cum urmeaza: Vital MedLife –
“Fracturi, Entorse, Luxatii”3,
Vital MedLife – “Consultatii si Investigatii”4 si
Vital MedLife – “Imagistica”5, ce
completeaza lista de beneficii medicale disponibile.
Marcu se asteapta ca
circa 60% dintre clientii care vor cumpara o astfel de asigurare sa
opteze pentru pachetul de baza, de 45 lei pe luna, iar restul sa
includa si alte optiuni suplimentare.
Valoarea minima a
unei asigurari Vital este de 45 lei / lunar, acesta fiind costul
pachetului de baza, in timp ce valoarea
maxima este de 264,5 lei / lunar, aici
fiind incluse cheltuielile pentru toate serviciile medicale, inclusiv
cele necesare pentru coasigurarea sotului / sotiei si al unui copil.
Plata se face online cu ajutorul
cardului de credit, in conditii de maxima protectie si siguranta.
Un studiu recent, citat de MedLife,
arata faptul ca, in Romania, sanatatea implica o serie de costuri
chiar si pentru persoanele care contribuie la sistemul de asigurari
sociale, circa jumatate dintre respondenti declarand ca au fost
nevoiti sa cheltuie in jur de 850 de lei in perioada spitalizarii.
Persoanele care nu platesc contributii la asigurarile sociale de
sanatate, trebuie sa suporte costuri zilnice care pornesc de la 100
lei si ajung chiar si la 1.000 lei, pentru spitalizarea in sectia de
Anestezie si Terapie Intensiva. Pe de alta parte, in spitalele
private, tariful pentru o zi de spitalizare incepe de la 300 lei, in
timp ce costul unei interventii chirurgicale simple poate urca si
pana la 7.000 de lei.
Asigurarea de sanatate reprezinta un
beneficiu suplimentar oferit clientilor care au deja un abonament de
sanatate. Spre deosebire de abonamentele de sanatate care includ
servicii medicale axate in special pe zona de preventie, fiind
produse de tip prepaid (platite in avans), asigurarile medicale
preiau riscurile si cheltuielile medicale in cazul oricarei afectiuni
care survine in perioada asigurata, acoperind o gama larga de
investigatii medicale, inclusiv servicii de spitalizare si
interventii chirurgicale.
[b]Colaborarile dintre clinici si
asiguratori vor continua[/b]
In urmatorii ani s-ar putea dezvolta
mai mult parteneriatele dintre clinicile private de sanatate si
companiile din asigurari, lansad produse comune.
„Am sesizat ca
exista un segment larg de clienti care doresc servicii de asigurari
medicale, dar sunt inca derutati de multitudinea de informatii
denaturate sau incomplete de care beneficiaza. Avand in vedere aceste
conditii, am decis sa lansam un produs nou, care va permite intregii
familii, parinti si copii, sa aiba asigurata ingrijirea de baza a
sanatatii. Prin aceasta initiativa, facem inca un pas important in
sistemul privat de sanatate din Romania, si construim alaturi de alti
asiguratori, o noua etapa in medicina privata, care va fi strans
legata de asigurarile de sanatate”, a declarat Mihai Marcu,
presedintele MedLife.
Recent, Groupama
Asigurari si Regina Maria au semnat un parteneriat exclusiv
pentru lansarea unui produs co-brand de asigurare medicala. Produsul
va fi disponibil, atat pentru clientii persoane fizice cat si pentru
clientii IMM sau corporate, incepand cu luna martie in locatiile
Groupama Asigurari selectate, urmand a fi extins la nivel national in
cursul anului 2013.
Ovidiu Racoveanu,
membru al Directoratului Generali, a precizat ca exista cerere pentru
a vinde astfel de produse de sanatate co-brand. „Este o piata la
inceput, care se dezvolta in momentul de fata. Pe parcurs probabil
vom avea mai multe astfel de produse”, a adaugat el.
La randul sau, Mihai
Marcu a spus ca este normal ca in urmatorii ani sa mai apara astfel
de produse si sa existe competitie.
MedLife Broker Asigurare Reasigurare
este compania de brokeraj in asigurari a grupului MedLife care ofera
persoanelor fizice, servicii in domeniul asigurarilor de sanatate
privata.
MedLife activeaza pe piata din Romania
din 1996, fiind cel mai mare operator privat de servicii medicale de
pe piata locala. Compania acopera toate zonele de activitate
medicala: ambulatoriu, spitale, maternitati, laboratoare, farmacii,
toate acestea constituind Sistemul Medical MedLife.
In prezent, MedLife isi desfasoara
activitatea in 9 hyperclinici din Bucuresti, Timisoara, Brasov si
Arad; 8 laboratoare proprii de analize; 6 spitale in Bucuresti,
Brasov si Arad, dintre care un spital de pediatrie, unul de ortopedie
si unul de obstetrica-ginecolgie; 3 maternitati in Bucuresti si in
tara, 28 de centre medicale generaliste in Bucuresti si in tara, 9
centre de excelenta cu specializare unica, 6 farmacii proprii reunite
sub reteaua PharmaLife Med, si in colaborare cu 135 clinici medicale
partenere din toata tara.
Generali Romania este membra a Generali
Group, unul dintre principalii furnizori de servicii de asigurare la
nivel mondial si lider pe segmentul de asigurari de viata in Europa,
cu venituri din prime de 70 de miliarde de euro in 2011.
In Romania, Generali ocupa locul 6 in
topul asiguratorilor de viata si locul 8 in topul asiguratorilor de
non-viata.