Aproximativ 200 de magazine de pe piata romaneasca s-au alaturat acestui program, peste 80 dintre acestea fiind deja functionale, au anuntat joi reprezentantii retailerului german.
Prin franciza „La Doi Pasi”, retailerul en-gros Metro Cash & Carry Romania ofera cursuri de instruire, consultanta privind alcatuirea sortimentatiei si monitorizarea preturilor precum si asistenta pentru marketing.
Spre deosebire de modelele obisnuite de franciza, acest program permite proprietarilor de magazine sa-si pastreze independenta financiara si operationala, pe durata intregii colaborari, au precizat reprezentantii retailerului german.
„La Doi Pasi este o urmare a programului de consultanta conceput pentru comertul traditional, ‘Trader Support & Partnership’, lansat in 2008. Prin acest program, peste 2.000 de clienti revanzatori si-au remodelat magazinele”, a explicat Marc Carena, director management clienti Metro Cash & Carry Romania.
Un sistem similar de franciza sustinut de companie pentru clientii revanzatori se desfasoara in Polonia si Bulgaria, sub branduri locale.
Metro Cash & Carry este reprezentata in 30 tari cu peste 700 de magazine cash & carry. Cu peste 100.000 angajati in intreaga lume, compania a atins vanzari de aproximativ 31 miliarde euro in 2010.
Metro Cash & Carry Romania este parte integranta a Metro Cash & Carry International si a fost lansata oficial in Romania in luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distributie, in Bucuresti. Astazi, reteaua numara 32 de magazine in 24 de orase.
Programe in franciza au lansat si retailerii Mega Image si Mic.ro. Mega Image
ofera pe piata prin conceptul Shop&Go si posibilitatea celor care
vor sa devina antreprenori sa preia un magazin Shop&Go pe care sa-l
gestioneze. Mega Image pune la dispozitie experienta sa in retail, in
timp ce persoanele interesate pot opera un astfel de magazin, fara
riscurile de a incepe de la zero.
Si Dinu Patriciu, proprietarul retelei Mic.ro, avea un plan ambitios in privinta lansarii de parteneriate pentru administrarea magazinelor sale. Procentul celor care ajungeau in final sa se asocieze in business-ul Mic.ro, dupa participarea la cursurile organizate de companie, era insa destul de scazut, de numai 3-5%.