„In prezent sunt discutii pentru un proiect mare de
modernizare a Garii de Nord, care ar presupune transformarea acesteia din statie
terminus in statie de tranzit. Suntem in faza de studiu de fezabilitate,
printr-o colaborare cu o firma belgiana, insa conform estimarilor ar fi nevoie
de o investitie de peste 1,5 miliarde de euro, din fonduri europene. Prin acest
proces de modernizare, toate liniile de cale ferata din Gara de Nord ar urma sa
fie ingropate, pentru a utiliza mult mai bine spatiul de la suprafata”, a
afirmat George Micu.
Potrivit acestuia, o crestere semnificativa a vitezei de
circulatie a trenurilor ar fi posibila peste 10 ani, insa doar in conditiile
unor investitii sustinute pentru modernizarea sistemului feroviar.
„O crestere semnificativa a vitezei trenurilor nu va
putea avea loc mai devreme de 10 ani, si asta doar in conditiile unor investitii
sustinute pentru modernizarea sistemului feroviar. In ultimii 20 de ani,
investitiile in calea ferata au fost mult mai mici decat necesitatile. Dupa
modernizare, viteza trenurilor care circula pe coridoarele europene ar putea
ajunge la 160 km/ora, iar a celor de pe celelalte linii la 70-80 km/ora”, a mai
spus directorul general al CFR SA.
Acesta a precizat, totodata, ca in momentul de fata
compania nu are in vedere disponibilizari de personal.
„Preocuparile noastre in prezent nu sunt sa facem
disponibilizari, ci sa gasim solutii pentru a pastra locurile de munca. E vorba
de un sector foarte specializat, iar persoanelor disponibilizate le-ar fi
foarte greu sa-si gaseasca un alt loc de munca. In orice caz, daca vom face
reduceri de personal, incercam sa gasim solutii pentru ca acesti oameni sa aiba
in continuare un loc de munca”, a mai spus George Micu, citat de Agerpres.
Seful CFR a participat sambata la deschiderea Statiei
Oficiale de Taxi din Gara de Nord.