Cresterea se datoreaza mai ales vanzarilor produselor din marca Milli.
Compania a investit 6 milioane de euro anul acesta pentru modernizarea liniei de productie necesara pentru diversificarea gamei de produse. Investitia a fost directionata spre fabricile din Cluj si Targu Mures.
Friesland a lansat, joi, sub marca Milli, primele produse lactate cu continut de Omega 3 din Romania. Aceste produse fac parte dintr-o noua gama care include si alte produse speciale, fie cu continut redus de grasimi, fie cu fermenti probiotici.
Politica de marketing a companiei Friesland pentru 2007 prevede comercializarea produselor lactate doar pe piata interna, principala motivatie fiind dorinta de a consolida pozitia de lider pe piata lactatelor.
„Ne-am propus sa vindem doar pe piata interna pentru a ramane locul unu pe piata lactatelor din Romania. Insa, dincolo de acest scop al companiei, pentru a putea sa exporti, trebuie sa dovedesti ca laptele utilizat este coform cu cerintele europene si acest lucru este imposibil, cel putin in prezent”, a declarat directorul de marketing al companiei, Razvan Orbulescu, citat de NewsIn.
Reprezentantii Friesland Romania sustin ca materia prima folosita de companie este asigurata 98 % de producatorii de pe piata interna.
„Am ales ca materia prima sa provina de pe piata interna deoarece este mai ieftina”, a spus Orbulescu.
El nu a exclus varianta ca in functie de evolutia pietei, compania sa importe materia prima.
Masura ar putea fi adopata in cazul in care fermierii ar vinde laptele mai scump decat cel din import. Totusi, a precizat Orbulescu, „compania are proprii fermieri cu care a incheiat contracte si este putin probabil sa intervina modificari la pretul laptelui”.
Compania comercializeaza in Romania marcile Milli, Oke, Dott si Completa. pe langa brandurile internationale detinute de grup, filiala din Romania detine si brandurile Napolact si Napoca.
Principalii concurenti ai Friesland pe piata lactatelor sunt Danone, Hochland, LaDorna si Albalact.