El a spus ca, in perioada urmatoare, va
fi implementat conceptul de brand de tara, care „poate sa
vorbeasca mai mult despre produsele romanesti, decat denumirea de
produse traditionale”, care a existat pana acum.
„Brandul de tara va fi o chestiune
complementara acestui atestat de produs traditional si toate
modificarile vor veni sa intareasca produsul traditional si
marketingul acestuia pe piata interna si internationala. Lucram sa
identificam sumele in buget ca sa cream acest brand de tara. Trebuie
sa gasim cel mai potrivit concept”, a spus Constantin, adaugand
ca, in cel mult o luna si jumatate, vor exista produse romanesti cu
noul brand de tara in magazine.
Constantin a afirmat ca „oamenii
apreciaza produsele romanesti” si prin aplicarea unui brand de
tara vor creste vanzarile de astfel de produse, arata Mediafax.
Daniel Constantin a declarat marti ca
Ministerul Agriculturii a inceput procedurile pentru crearea
unui brand de tara pentru produsele alimentare, care va fi
promovat atat in Romania, cat si in strainatate.
Ministrul delegat pentru IMM, Turism si
Mediu de Afaceri, Maria Grapini, a lansat la jumatatea lunii martie
pe pagina personala de Facebook un concurs de idei pentru alegerea
unui nou brand turistic al Romaniei si a cerut opinii despre
actualul brand care, spune ea, nu sunt pozitive.
Brandul turistic al Romaniei, care
contine celebra frunza, a fost lansat in anul 2010, si doar crearea
lui a costat peste 800.000 de euro. In perioada 2010-2012, pentru
crearea si promovarea brandului turistic al Romaniei s-au cheltuit
peste 56 de milioane de lei (13 milioane de euro), bani provenind din
fonduri europene.