Ramona Manescu a precizat ca va astepta pana la termenul
mentionat ca firma omului de afaceri amintit – GFR – sa achite actiunile pe
care le-a adjudecat de la CFR Marfa.
„Termenul de plata a diferentei de 170 de milioane de euro, de catre GFR, nu
mai poate fi extins peste ziua de luni. Cu alte cuvinte privatizarea esueaza
daca nu se respecta termenul de plata din contract si procedura de privatizare
se va relua”, a declarat Manescu.
In acelasi timp, ministrul Transporturilor a respins afirmatiile facute de
patronul GFR, Gruia Stoica, vineri, potrivit carora termenul de plata final,
stabilit pentru luni 14 octombrie, nu ar putea fi respectat pentru ca nici
Ministerul Transporturilor nu si-ar fi respectat obligatiile din contractul de
privatizare.
„Ministerul Transporturilor si-a respectat toate obligatiile, asa cum si domnul
Gruia Stoica, sunt convinsa ca si-a respectat toate obligatiile. Eu nu vreau sa
acuz pe nimeni, deocamdata”, a mai spus Ramona Manescu, citata de Agerpres.
Gruia Stoica, proprietarul GFR, a declarat miercuri seara ca in contractul de privatizare a CFR Marfa nu exista niciun termen concret privind plata intregii sume de bani si finalizarea tranzactiei, ci doar precizarea ca acest lucru trebuie sa se intample dupa avizul Consiliului Concurentei.
“Conform contractului de privatizare a CFR Marfa pe care l-am semnat, eu trebuie sa platesc banii dupa avizul Consiliului Concurentei. Nu exista niciun alt termen concret in contractul de privatizare in ceea ce priveste finalizarea tranzactiei. Nu stiu de ce a aparut termenul de 60 de zile in Hotararea de Guvern. Vanzatorul (Ministerul Transporturilor – n.r.) ar fi trebuit sa coreleze Hotararea de Guvern cu contractul de privatizare”, a precizat Stoica.
El a subliniat ca, in cazul in care luni, 14 octombrie, Ministerul Transporturilor va anunta ca procesul de privatizare a esuat, GFR va actiona in instanta statul roman.
“Ma voi consulta cu avocatii si ne vom indrepta (in instanta – n.r.) sa ne recuperam pierderile. Ce vina am eu ca vanzatorul nu a corelat Hotararea de Guvern cu contractul de privatizare?”, a aratat omul de afaceri.
Din luna iunie a.c si pana in prezent, Grup Feroviar Roman a platit 30 de milioane de euro in contul achizitiei pachetului majoritar de actiuni al SNTFM CFR Marfa SA: 10 milioane de euro, reprezentand garantia bancara de participare la licitatie, iar alte 20,2 milioane de euro, reprezentand garantarea tranzactiei printr-un cont escrow, potrivit companiei.