Actul normativ, aprobat de Guvern in 28 decembrie, contine informatiile necesare privind modelul declaratiei unice si modalitatea de depunere a formularului.
Prima declaratie unica este valabila pentru obligatiile aferente lunii ianuarie si va fi depusa pana la data de 25 februarie inclusiv.
[img=1088]Modelul declaratiei unice poate fi vazut integral in Monitorul Oficial, editia din 31 decembrie, partea I, nr. 897[/img]
Formularul de plata a contributiilor sociale si impozitului pe venit va putea fi completat pe suport de hartie pana la 1 iulie 2011, data dupa care va fi depus lunar doar prin mijloace electronice.
Astfel, firmele vor completa o declaratie unica pentru contributiile sociale si impozitul pe venit, care va fi depusa la ANAF, iar Ministerul Finantelor va trimite ulterior datele la casele de sanatate, somaj si pensii.
Pana in momentul introducerii acestei facilitati, firmele erau obligate sa completeze cinci formulare pentru achitarea impozitelor, dintre care doua la ANAF si trei pentru asigurari de sanatate, somaj si pensii.
Persoanele fizice completau pana acum, in anumite situatii, formulare privind impozitul pe venit, contributiile pentru asigurari de sanatate si pensii.