Dupa criteriul throughput per site (n.r. adica dupa cantitatea medie de litri de carburanti vanduti pe statie in functie de numarul mediu de benzinarii si de zilele de functionare), MOL Romania a inregistrat o crestere de 7,8%.
De asemenea, dupa acest criteriu, compania se afla pe locul al doilea in tara noastra, potrivit datelor Oil Association of Romania, a mentionat Zsolt Szalay.
MOL Romania a inregistrat in 2007 un profit net dublu fata de 2006, in jurul a 12 milioane de euro, fara insa ca manageriatul companiei sa prezinte cifrele exacte. Cota pe piata de retail a fost in 2007 de 12,8%, fata de 14,4% in 2006.
Potrivit oficialului MOL Romania, aceste cresteri s-ar datora mai multor motive. Printre acestea, trecerea la o platforma unica de operare (CODO – Company Owned Dealers Operated), conditiile externe ale pietei (volatilitatea pietei, pretul ridicat al petrolului), faptul ca in 2007 compania a inceput consolidarea Diviziei de Petchem (polietilena si polipropilena).
Cresterile realizate de companie mai au drept cauze reinnoirea portofoliului de servicii si inregistrat de Divizia de Lubrifianti. Totodata, o alta divizie care a inregistrat rezultate foarte bune (la nivel de grup) este Divizia de TVK, introdusa si in Romania.
Investitii de 20 milioane de euro in 2008
MOL Romania intentioneaza sa deschida in 2008 un numar de 10 benzinarii pentru care se vor investi 20 milioane de euro, incluzand statiile ce ar putea fi deschise pe Autostrada Soarelui, in cazul in care compania va castiga licitatia.
Suma reprezinta totalul de investitii alocat pentru acest an. Statiile vor fi atat de tip greenfield, cat si de tip brownfield, iar compania este interesata doar de locatiile premium pentru lansarea acestor benzinarii.
Zsolt Szalay a mentionat ca in aproximativ doua luni va fi deschisa urmatoarea statie a companiei, cea de-a 124-a, dupa prima deschisa in acest an, la Ludus, vineri, 18 aprilie 2008. Distanta dintre statiile MOL din Romania este de 50-60 de km.
MOL Romania Petroleum Products activeaza in domeniul retailului de carburanti, avand o retea formata din 123 de benzinarii in intreaga tara si o cota de piata de 12,8%. Este parte a grupului MOL Plc, cea mai mare companie integrata de petrol si gaze din Europa Centrala si de Est, avand sediul central la Budapesta.
Capitalizarea de piata a grupului MOL este de aproximativ 15 miliarde de dolari. Avand 15.000 de angajati, compania isi desfasoara activitatea in Europa, Orientul Mijlociu, Africa si tarile CSI.
MOL detine 3 rafinarii in Ungaria, Slovacia si Italia si opereaza peste 1000 de benzinarii in Europa Centrala si de Sud-Est.