„Mai ales in
zonele unde au fost Coduri portocalii si rosii sunt probleme foarte
mari in aprovizionare. Au ramas conservele. Legumele, fructele nu au
avut cum sa ajunga, carnea de pasare nu a avut cum sa ajunga, la fel
laptele a ramas doar UHT. Sunt probleme foarte mari pe zonele
afectate de viscol. Pentru ca drumurile au fost blocate, inchise,
camioanele au fost trase pe dreapta, nu au putut sa vina sa faca
aprovizionare nici la depozite ca sa putem sa trimitem noi mai
departe si nici din ce aveam stocuri nu am putut sa trimitem in
zonele respective pentru ca transportatorii nu ne puneau la
dispozitie mijloace de transport de frica sa nu ramana blocati acolo.
Am ramas cu un stoc care ajunge 2-3 zile, dar la tot ceea ce inseamna
marfa proaspata, adica acolo unde facem aprovizionare in fiecare zi
suntem deficitari, suntem la 60% din capacitatea de functionare”,
a declarat Delia Nica pentru Agerpres.
Directorul executiv al AMRCR a spus ca
rezolvarea situatiei tine de deblocarea drumurilor si ca spera ca
acum, cand nu ninge si nu este viscol, utilajele sa se puna in
functiune si sa deblocheze drumurile de acces ca sa se poata intra in
normal.
Zonele in care aprovizionarea este
afectata sunt Buzau, Braila, Vrancea, Constanta, dar si Bucuresti.
„Suntem afectati si in Bucuresti
pentru ca nu pot ajunge camioanele la centrele de distributie. Nu
Bucurestiul ca oras, ci ca zona satelit a centrelor de logistica de
unde unde se opereaza aprovizionarea celorlalte magazine din tara”,
a explicat Delia Nica.
Din cei cinci retaileri contactati de
Agerpres pe aceasta tema, numai Carrefour a raspuns precizand ca nu
intampina probleme.
„Din fericire, am fost atenti la
avertizarile meteorologice si am anticipat potentialele probleme
legate de aprovizionarea magazinelor prin suplimentarea stocurilor.
Astfel, nu am avut camioane blocate in trafic si nici probleme mari
cu livrarile. Izolat am avut mici intarzieri, insa nimic
semnificativ”, a declarat Andreea Mihai, director de marketing
al Carrefour Romania.
De asemenea, reprezentantul
retailerului a spus ca in zonele afectate de viscol si in zilele in
care acesta s-a manifestat, vanzarile au avut de suferit, insa
imediat dupa ce aceste conditii s-au ameliorat, vanzarile au crescut
din nou.
„Marti, ziua cea mai calma dupa
weekend-ul in care a inceput viscolul, s-au inregistrat vanzari mai
mari cu 25% fata de o zi normala sau fata de aceeasi zi a anului
trecut. Felul in care vanzarile evolueaza fata de o luna normala
depinde semnificativ de numarul de zile in care se manifesta
conditiile meteo extreme. in acest moment este prematur sa oferim
cifre in legatura cu acest subiect. in 2012 cand am avut conditii
meteo foarte grele, am avut magazine in care vanzarile au fost slabe.
Din fericire aceste situatii au fost cu totul exceptionale”, a
mai spus Andreea Mihai.