Banca va viza in mod special persoanele care prefera sa foloseasca Internetul ca prim mijloc de comunicare cu banca lor. Acest grup este format in principal din persoane tinere, educate, care traiesc in zona urbana si care, in general, prefera sa nu viziteze agentiile bancii.
„Am stabilit numeroase criterii de selectie a numelui: am vrut pentru banca un nume scurt, neconventional si distinct, de care iti aduci aminte cu usurinta si care se potriveste din punct de vedere cultural si lingvistic tuturor pietelor din Europa Centrala si de Est. In acelasi timp, am optat pentru un nume care este „Internet friendly” – la urma urmei, Internetul va fi casa lui Zuno”, a declarat Andras Hamori, presedintele Zuno Bank.
Acesta a precizat ca logo-ul Zuno va fi dezvaluit la o data ulterioara.
„In dezvoltarea de la zero a unui nou brand bancar, Zuno este un caz unic in sectorul financiar din Europa Centrala si de Est din ultimii ani”, au precizat oficialii institutiei financiare.
La sfarsitul anului 2009, Raiffeisen International si-a anuntat intentia de a intra pe pietele din Europa Centrala si de Est cu un nou model de banca directa.
Chiar daca banca directa se va concentra la inceput pe atragerea de noi clienti carora le va oferi produse de economisire, Zuno intentioneaza sa-si dezvolte in mod continuu portofoliul de produse, care va reflecta nevoile clientilor sai.
Banca directa, subsidiara a Raiffeisen International, a primit licenta de functionare din partea Autoritatii de reglementare a pietei financiare din Austria in decembrie 2009.
Raiffeisen International opereaza una dintre cele mai mari retele bancare din Europa Centrala si de Est, ce acopera 17 piete din cadrul regiunii prin banci subsidiare, companii de leasing si alti furnizori de servicii financiare.
Raiffeisen International este subsidiara integral consolidata a Raiffeisen Zentralbank Osterreich AG (RZB), care detine aproape 70% din actiuni. Restul se tranzactioneaza liber, actiunile fiind listate la Bursa de Valori din Viena.