„Adunarea Generala a Actionarilor (AGA) a CNCF CFR
SA a respins, in unanimitate, in cadrul sedintei de astazi 15 aprilie 2013
Planul de Administrare revizuit al Consiliului de Administratie (CA) al
companiei. Conform prevederilor OUG 109/2011, privind guvernanta corporativa a intreprinderilor
publice, AGA a numit un nou Consiliu de Administratie, din lista persoanelor
propuse de consultantul angajat de Ministerul Transporturilor (SC
PricewaterhouseCoopers Tax Advisors & Accountants SRL, D&B David si
Baias S.C.A. si George Butunoiu Group SRL), mandatul membrilor celui precedent incetand
de drept”, se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor.
Sorin Mindrutescu, CEO Oracle Romania, a fost ales de trei ori presedinte al American Chamber of Commerce in Romania (AmCham), iar Peter Weiss a condus
Bancpost si RBS Romania. Enache Jiru
este secretar de stat la Finante, iar Florian Kubinschi este vicepresedinte
executiv al Nextebank. George Micu a fost numit recent si in Consiliul de Administratie
al CFR Calatori.
„Ca urmare a demisiei
domnului Dimitris Sophocleous, competenta de numire a directorului general revine
noului CA”, se mai spune in comunicat.
Fosta conducere a CFR SA a
transmis anterior un comunicat agentiei Mediafax. in care anunta ca Ministerul Transporturilor a respins planul de
administrare propus de CA, ceea ce duce la incetarea mandatului administratorilor, si a acuzat factorul politic ca este „disperat” sa nu piarda controlul unei companii de stat si a finantarilor europene.
Din Consiliul de Administratie revocat luni faceau parte
Lucian Isar (presedinte), Enache Jiru, Sophocleous Dimitris, Danut – Leonard
Sandu si Florian Raimund Kubinschi, membri.
Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA a anuntat recent ca
in urma efectuarii platilor pentru contributiile obligatorii catre bugetul
consolidat, [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/cfr-si-a-redus-datoriile-la-bugetul-de-stat-88151/]compania
si-a redus datoriile[/url] cu 13% in primul trimestru, de la 620 milioane lei
la 540 milioane lei.
In septembrie anul trecut, CFR SA ajunsese la
performanta de a deveni cel mai mare datornic la bugetul de stat, cu
obligatii restante de 2,5 miliarde de lei.