„Sunt convins ca pe piata din Romania este foarte mult loc pentru acest tip de produse, super premium si de lux. Romania nu va fi o prioritate pentru mine imediat ce voi prelua noua functie, dar se va afla pe lista tarilor pe care le voi avea in vedere pentru introducerea acestor tip de produse”, a declarat Paul Nuber pentru DailyBusiness.ro.
In ceea ce priveste Nestle Romania, Nuber este constient ca anul acesta va fi unul dificil, in care orice s-ar putea intampla, dar estimeaza ca firma ca va raporta cresteri de peste 10%, la fel ca in 2008.
„Sunt optimist in legatura cu rezultatele companiei. Va fi un an dificil, nu putem face o previziune clara, dar sunt convins ca noul CEO va consolida afacerea Nestle in Romania”, a declarat Paul Nuber despre Jacques Reber, noul manager al companiei, care lucreaza in cadrul grupului elvetian din 1990.
Nuber, in varsta de 44 de ani, a reusit sa majoreze cifra de afaceri a companiei de aproape 5 ori in ultimii 5 ani, perioada in care productivitatea a crescut puternic. Potrivit datelor disponibile la Ministerul Finantelor Publice, ritmul mediu anual de crestere al numarului de angajati la Nestle Romania a fost de 7%, cu mult sub rata anuala de crestere a cifrei de afaceri.
Nuber a venit la conducerea Nestle Romania in 2003, dupa un mandat de 4 ani in functia de chief financial officer al Nestle Republica Ceha si Slovacia.
Compania Nestle, prezenta in Romania din 1995, detine pe fabrica de la Timisoara, deschisa in primul an de activitate pe piata locala, unde se produc napolitanele Joe si produsele Nescafe 3 in 1 si Nescafe 2 in 1. Incepand cu data de 1 septembrie, compania a transferat activitatea de la fabrica de inghetata din Bucuresti in localitatea Varna din Bulgaria, din cauza faptului ca unitatea din Romania nu detinea spatii pentru extindere.
Principalii competitori ai Nestle pe piata din Romania sunt Kraft Foods, Strauss, pe segmentul de cafea, Masterfoods sau Dr. Oetker, pe culinar.
Piata totala a dulciurilor din Romania s-a ridicat in 2007 la 817 milioane de lei (241 milioane de euro), in crestere cu 25% fata de 2006, conform unui studiu al companiei de cercetare Nielsen.
Romania se afla pe unul din ultimele 4 locuri, intr-un top al tarilor din UE, la consumul de ciocolata, informeaza un studiu efectuat de Euromonitor. Studiile de specialitate arata ca romanii au consumat in 2007 aproximativ 1,9 kg de ciocolata pe cap de locuitor, in timp ce Elvetia, lider european, a inregistrat un nivel de 11 kilograme pe cap de locuitor.