DailyBusiness.ro
: Va fi afectata cu adevarat industria alimentara de criza financiara?
Paul Nuber: Da, toata lumea este constienta de acest lucru. Cei care se asteapta sa nu fie afectati de criza vor avea parte de o surpriza foarte mare. Intr-adevar, noi avem noroc ca suntem in industria alimentara si ca oamenii nu au cum sa renunte la mancare, dar ritmul de crestere va incetini. Cu toate acestea, noi ne vom atinge tintele propuse pentru 2008.
DB: Ce va aduce anul 2009?
PN: Sunt foarte prudent in ceea ce priveste estimarile pentru 2009. Orice se poate intampla. Vor fi probleme in mai toate domeniile. Vor avea de castigat cei ce stiu sa se descurce in situatii de criza. Noi ne asteptam la cresteri de peste 10% pentru anul viitor.
DB: Cum veti face fata crizei?
PN: Ne vom adapta oferta la nevoile pietei. Accentul se va pune mai putin pe produsele premium. Este singurul segment pentru care ne facem griji. Ne asteptam sa vindem mai multe produse consumer decat premium. Din fericire, noi nu avem produse ‘foarte premium’ care sa ne afecteze negativ vanzarile.
DB: Veti mai face angajari in 2009?
PN: Structura actuala este stabila. Am ajuns la un nivel la care nu mai avem nevoie de noi angajati. Nu excludem aceasta posibilitate, in functie de necesitati, insa nu e o prioritate pentru noi.
DB: Ce se va intampla cu fabrica de la Timisoara?
PN: Nu vom scadea productia din cauza crizei. Vom creste totodata nivelul de exporturi, ajungand la 12-13 tari per total in 2009.
DB: Pe ce segment veti creste cel mai mult in 2009?
PN: Cel mai mult vor creste produsele Maggy, pentru ca piata este relativ mica in prezent. Iar cresterile din 2009 vor fi comparabile cu cele din 2008 la majoritatea produselor. De peste 20%.
DB: Care au fost segmentele care au crescut cel mai mult in 2008?
PN: Anul acesta au crescut cel mai mult produsele Nescafe, cerealele integrate si mancarea pentru sugari. Toate produsele au crescut peste 20%, insa aceste segmente au depasit estimarile noastre.
DB: Veti renunta la lansarea de noi produse in 2009, din cauza crizei?
PN: Nu. Planurile de lansare de noi produse nu vor fi afectate de criza financiara. In plus, suntem convinsi ca dupa toate testele pe care le trec, produsele vor fi pe placul publicului. Pentru a fi lansate pe piata, un produs trebuie sa treaca proba 40-60%, adica sa aiba un procentaj de 60% de respondenti care-l prefera in defavoarea competitorului direct. Deci trebuie sa fie mai bun si la gust si ca valoare nutritionala.
DB: Mutarea fabricii de inghetata in Bulgaria a generat vreo reactie negativa in Romania, in ceea ce priveste consumatorii?
PN: Nu. Oamenii au continuat sa cumpere inghetata Nestle. Plus ca am avut grija de angajatii care au fost disponibilizati in urma acestei mutari. Vanzarile de inghetata au crescut cu peste 25% anul acesta.