Mare atenție cui oferi datele personale și cele bancare! Escrocii online și-au schimbat tactica în ultima perioadă, iar în prezent sună și pretind că sunt angajați antifraudă a băncilor, care vor să verifice tranzacțiile suspecte.
Citește și BCR introduce o nouă funcție! Cum poți accesa bani europeni 100% online
Atenţie cui oferiți datele personale şi cele bancare! Escrocii online şi-au schimbat tactica, iar acum sună şi pretind că sunt angajați antifraudă ai băncilor, care vor să verifice tranzacțiile suspecte.
O femeie a pierdut 17.000 de lei, după ce a căzut pradă schemelor escrocilor! Se pare că escrocii online au descoperit o nouă metodă de a fura bani din contul oamenilor.
Mai precis, aceștia sună victimele și se dau drept angajați ai băncii sau reprezentanți ai instituțiilor de stat. Astfel încât ajung să pună mâna pe datele de care au nevoie pentru a goli cardurile oamenilor. Țintele lor sunt de cele mai multe ori pensionarii.
Este şi cazul unei femei care, din păcate, nu s-a oprit la timp înainte să piardă.
„Am fost sunată de cineva care s-a reprezentat a fi de la Banca Națională. Pe telefon apărea Banca Națională”, spune femeia care a căzut în plasa escrocilor.
Femeii îi era adus la cunoștință ca pe numele ei a fost făcut un credit online, iar singura varianta de a-şi salva banii ar fi să îşi deschidă un alt cont, la altă unitate bancară, iar apoi să pună acolo toate economiile pe care le are.
Am urmat pașii pe care m-au pus să îi fac şi am ajuns la aparatul unde trebuia sa de depun banii, eu neștiind ce aparat e”, a mai spus femeia.
Bancomatul la care a fost condusă victima este unul pentru Bitcoin, iar pentru a putea face depunerea, escrocii i-au dat un cod QR, iar suma a fost de 17.000 de lei.
„Atunci mi-am dat seama ca e ceva în neregulă, dar banii intrau. Când s-a terminat tranzacția am încercat să retrag banii, dar nu am reușit”, a mai spus femeia, conform Antena3.ro.
„Este foarte greu să urmărim traseul cripto, că sumele nu rămân în primul portofel în care au ajuns. Sunt transferate în alte portofele”, spune Alina Giurgiu SIC IPJ.
Totuși, femeia a avut și noroc. Aceasta nu mai folosise până atunci un astfel de bancomat, așa că nu a reușit să depună banii.
Mai apoi, un angajat al băncii a văzut că nu se descurcă și și-a dat seama că e ceva la mijloc, iar ulterior a blocat tranzacția. Apelurile, însă, nu au încetat.
Citește și Avertisment pentru clienții BRD, BCR și Banca Transilvania. „ Vă veți trezi fără bani în cont”
„Am fost sunată insistent de persoane care s-au dat a fi de la banca, sa îi dau buletinul. N-am vrut! A început să se poarte urât, să înjure şi a zis că mă dă în judecată pentru calomniere”, a mai spus femeia.