Oil Terminal Constanta (OIL) si societatea Conpet Ploiesti (COTE) au fost selectate de Ministerul Economiei si Finantelor pentru a face parte din consortiul statelor participante la realizarea oleoductului paneuropean Constanta-Trieste.
„Scopul proiectului este de a ocoli stramtoarea Bosfor, prin care ar fi fost o influenta a Turciei, tara din afara Uniunii Europene, si aprovizionarea tarilor membre UE cu titei nerusesc, in special din Kazahstan si Azerbaidjan”, a declarat, la inceputul lunii mai, Mircea Taiss, directorul de dezvoltare al Oil Terminal, citat de NewsIn.
Costurile acestui proiect sunt prevazute la aproximativ 3,5 miliarde euro. Lungimea totala a oleoductului este de circa 1.350 kilometri, din care 650 kilometri sunt pe teritoriul Romaniei. Conducta Constanta-Pitesti exista deja, urmand a se construi restul si moderniza actuala magistrala. Oleoductul Constanta-Trieste va face legatura cu oleoductul Transalpina, de la Trieste spre nordul Germaniei (Hamburg). Conducta paneuropeana va traversa Romania, Serbia, Croatia, Slovenia si Italia, state care vor fi actionari in compania de dezvoltare a acestui proiect.
Oil Terminal Constanta (OIL) a afisat un profit net in primul semestru de 1,23 milioane lei (394.602 euro), de 2,4 ori mai mare decat in intervalul similar al anului trecut, ca efect al reducerii cheltuielilor. Cifra de afaceri a companiei in primul semestru al anului curent a scazut cu 14,2% fata de intervalul similar din 2006.
Compania are un capital social de 58,24 milioane lei, divizat in 582,4 milioane de actiuni. In prezent, actionarul majoritar al companiei este Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului cu o detinere de 59,62% din actiuni. Broadhurst Investments controleaza 7,61%, iar Fondul Proprietatea are 10% din capital.