Informatiile complete oferite in timp real, prin intermediul alertelor sunt: numarul cardului folosit, data si ora utilizarii cardului, suma tranzactionata, tipul tranzactiei (cumparaturi, retragere numerar), precum si locatia in care a fost efectuata tranzactia. In conditii tehnice bune, clientul primeste alerta in mai putin de 2 minute de cand si-a utilizat cardul bancar.
Noul serviciu sporeste securitatea trazactiilor, atentionandu-i de fiecare data cand cardul este utilizat (la comerciant, pe Internet sau pentru retrageri) si se introduce gresit codul PIN si CVV sau cand se efectueaza o tranzactie ce depaseste fondurile disponibile pe cardul respectiv.
„Prin multitudinea informatiilor oferite, in momentul de fata suntem singura banca din Romania care pune la dispozitia clientilor sai un astfel de instrument de control, in timp real, al utilizarii cardurilor bancare”, a declarat Silviu Florea, manager canale electronice de vanzari, OTP Bank Romania.
OTPdirekt este serviciul bancii prin care clientii isi pot accesa conturile non-stop, prin intermediul a trei canale: telefon (Contact Center), internet (Internet Banking) si SMS (Alerte SMS)
Astfel, numarul de utilizatori ai OTPdirekt se apropie de 10% din numarul total de clienti ai bancii. Mai mult, in primul trimestru al anului 2009, fata de aceeasi perioada a anului trecut, numarul de utilizatori a crescut cu 50%.
De asemenea, fata de perioada similara a anului trecut, numarul de tranzactii efectuate prin intermediul OTPdirekt a crescut cu 26%, iar volumul acestora, cu 17%.