Lucrarile de largire la sase benzi a DN1 intre aeroportul Otopeni si Baneasa si de constructie a doua pasaje rutiere in zona Baneasa au fost incepute in luna noiembrie 2005, iar contractul prevedea initial finalizarea acestora in termen de 15 luni, respectiv in ianuarie 2007.
Joi, Lena Construcoes a deshis circulatiei si al doilea pasaj din proiect, finalizand astfel intreaga lucrare. Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a declarat ca intarzierea lucrarilor a fost datorata exproprierilor din zona si lipsei de interes a fostilor administratori delegati de stat pentru monitorizarea lucrarilor.
Valoarea lucrarilor pentru realizarea pasajului rutier a fost de 13,6 milioane lei (3,86 mil.euro), in timp ce investitia totala pentru fluidizarea traficului pe DN1 a costat 97,3 milioane lei (27,6 mil.euro).
Referindu-se la beneficiile aduse de modernizarea DN1, Orban a spus ca pasajele rutiere si largirea DN1 vor ajuta la fluidizarea traficului in zona, estimat la 60.000 de masini pe zi.
Directorul de investitii din cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, Marin Ionescu, a explicat ca receptia finala a lucrarilor pentru fluidizarea traficului pe DN1 si executia celor doua pasaje rutiere se va face in luna martie, firma de constructii urmand sa realizeze finisajele, asfaltarea zonei de sub pod si marcajele, precum si iluminarea celor doua poduri rutiere. De asemenea, a fost desfiintat semaforul aflat la intersectia dintre DN1 si strada Privighetorilor, urmand ca traficul sa se desfasoare prin sensul giratoriu realizat sub noul pasaj.
Pasajul subteran de la Baneasa va fi gata in noiembrie 2008
Firma portugheza Lena Construcoes va continua insa lucrarile in zona, urmand sa se ocupe de constructia pasajului subteran de la Baneasa, ce ar trebui sa fie gata in noiembrie 2008.
Pasajul va fi construit in zona intersectiei bulevardului Aerogarii cu soseaua Ion Ionescu de la Brad.
„Traficul din Capitala va fi fluidizat in totalitate abia cand vor fi finalizate lucrarile la podul subteran pentru ca podurile rutiere realizate deja de Lena rezolva doar partial aceasta problema. Lucrarile la pasajul subteran vor fi finalizate in 12 luni de la inceperea proiectului, dar va fi o problema legata de summitul NATO de anul viitor deoarece in perioada 20 martie-10 aprilie vor fi intrerupte lucrarile”, a explicat Marin Ionescu.
Lucrarile pentru construirea pasajului subteran la intersectia dintre soseaua Ion Ionescu de la Brad, Bulevardul Aerogarii si DN 1 vor costa 9,5 milioane euro.