„Hipermarketul e ca un spital. Pe o usa intri cu probleme, pe alta iesi vindecat. Formatul de tip bazar, specific romanilor, presupune un alt contact cu marfa, magazinul este mai mult un centru social, in care discutia, contactul personal este fundamental. De aceea la noi si cumparaturile de impuls sunt mult mai importante decat in Occident”, a spus Patriciu marti, la conferinta Antreprenor.
Dinu Patriciu este membru KeyPeople.biz.
El a precizat ca Romania are o economie de tip bazar, iar formatele occidentale, in genul hipermarketurilor nu vor avea sanse prea mari de dezvoltare pe viitor.
Omul de afaceri a declarat ca formatele de retail modern, importate din Occident, pierd din vedere specificul de tip „oriental” al consumatorului roman.
Patriciu a mai declarat ca scaderea consumului, invocata de retaileri, este o problema doar pentru cei care nu inteleg specificul economiei romanesti.
„Noi avem o crestere puternica de vanzari pe formatul de convenienta, pe care il dezvoltam prin reteaua Mic.ro (retea de magazine de cartier – n.r.). Si asta pentru ca ne adresam unei cereri specifice, ce ia in calcul asteptarile consumatorilor”, a declarat Patriciu.
El a adaugat ca dupa Mic.ro va lansa un nou format de magazine, cu o suprafata mai mare, de 1.000 mp, sub brandul Mac.ro.
[quote=Dinu Patriciu, om de afaceri]Romanul a fost si va fi comod. Se va duce in papuci sa isi cumpere ce are nevoie[/quote]
„Eram destul de circumspect, spre exemplu, ca magazinele mobile vor avea succes. Insa cifrele arata ca, dupa numai cateva luni, avem deja o depasire a indicatorilor prevazuti in business-plan. De fapt, ideea nu e noua. M-am inspirat din Italia post-belica unde bancile, spre exemplu, mergeau in mediul rural cu caravane mobile si care au avut mare succes, contribuind la relansarea economica a Italiei”, a mai spus Patriciu.
El a anuntat in octombrie ca vrea sa investeasca 200 milioane de euro in reteaua de magazine Mic.ro, ce urmeaza sa ajunga la 3.000 de unitati la sfarsitul anului 2011, din care 2.000 mobile (tip rulote) si 1.000 fixe.
Pentru acest an, Patriciu estimeaza ca reteaua de magazine Mic.ro va genera o cifra de afaceri de 150 mil. euro, urmand ca la finele anului viitor sa ajunga la 1,5 mld. euro.
Dinu Patriciu este cel mai bogat roman, cu o avere estimata la 2,3 mld. euro, potrivit editiei de anul acesta a topului realizat de revista Forbes, ce apartine propriului trust de presa, Adevarul Holding.
Clasamentul realizat de Capital il plaseaza insa pe locul doi, dupa Ion Tiriac, cu o avere estimata la 1,4-1,45 mld. euro.