In martie 2010, in Romania, 18% din populatie avea creditele de consum (fara ipoteca), in scadere cu 4 procente fata de luna ianuarie, in vreme ce creditele pentru achizitionarea unei case sau apartament se plaseaza la doar 4%.
In legatura cu intentiile de imprumut in urmatoarele 12 luni, 4% romanii spun ca vor apela la credite de consum si numai 1% la cele pentru locuinta.
In ceea ce priveste economisirea, doar 1 din 10 romani (11%) folosesc astfel de produse bancare, cu mult mai putin decat austriecii (75%), cehii sau bulgarii (peste 2 treimi din populatie), dar mai mult decat vecinii din Ucraina, Polonia sau Serbia.
Procentul utilizatorilor de produse bancare este de 56% din totalul populatiei de peste 15 ani (media pentru intreg anul 2009), Romania clasandu-se pe locul 13 intre tarile europene analizate, cu doar o pozitie inaintea Bulgariei.
Printre primele clasate se gasesc tari precum Slovenia si Austria cu o penetrare a serviciilor bancare de 100%, respectiv 98%, urmate de Croatia si Cehia cu cate 90 de procente.
Romanii se dovedesc inca foarte reticenti la utilizarea serviciilor de tip -banking sau Internet banking, sub 1% din populatie apeland la aceastea. In fruntea topului se afla Cehia (29%), Slovenia (24%) si Polonia (20%).
GfK Financial Market Data System (FMDS) este un studiu continuu care masoara obiceiurile bancare ale locuitorilor cu varsta de peste 15 ani din 13 tari ale Europei Centrale si de Est: Austria, Cehia, Polonia, Ungaria, Croatia, Slovacia, Slovenia, Rusia, Ucraina, Serbia, Macedonia, Bosnia Hertegovina, Bulgaria si Romania, esantionul celor chestionati in Romania fiind de 1000 de persoane, reprezentativ la nivel national.
GfK Romania, parte integranta a Grupului GfK, activeaza pe piata autohtona din 1992. Activitatile sale sunt structurate in cinci segmente: Custom Research, Consumer Tracking, Retail and Technology, Media si Healthcare.