„Avand in vedere amploarea
fenomenului infractional in aceasta materie cat si consecintele
extrem de grave asupra sigurantei transporturilor pe calea ferata, in
special urmare desfasurarii activitatilor infractionale de furt si
distrugere si luand in considerare faptul ca limitele maxime pentru
aceste infractiuni, astfel cum sunt acestea cuprinse in legea
speciala sunt mari – cuprinse intre 7 si 20 de ani inchisoare, se
apreciaza ca se impune cresterea unor limite minime speciale”,
se arata in nota de fundamentare a unui proiect de ordonanta de
urgenta.
In martie anul trecut, Guvernul a
interzis firmelor care lucreaza cu deseuri industriale reciclabile sa
mai cumpere de la persoane fizice metale feroviare, precum sina de
cale ferata, argumentand ca furturile de materiale afecteaza grav
siguranta circulatiei trenurilor. Perioada de interdictie este pentru
doi ani si poate fi prelungita ulterior prin hotarare de guvern.
Ultimele date oficiale, prezentate anul
trecut de Mediafax, indica faptul ca numarul cazurilor de sustrageri
de componente ale infrastructurii feroviare, in care autorii raman
neidentificati in majoritatea situatiilor, a crescut de la 562 cazuri
in 2007 si 718 cazuri in 2008 la 1.533 cazuri de furt in 2009,
valoarea pagubelor majorandu-se corespunzator, de la 1,29 milioane
lei in 2007 si 4,6 milioane lei in 2008 la peste 10 milioane lei in
2010.