Acest update actualizeaza articolul cu declaratiile oficialilor companiei Santal Prod din Ploiesti, facute pe 22 septembrie a.c.
Noul business, botezat „Safamobil”, reprezinta o afacere de 6 milioane de euro in urmatorii doi ani, conform patronului companiei Conta Part SRL, Cristian Radulescu. Devenit distribuitor al produselor Freedom One Waterless Car Wash, din Statele Unite, Radulescu spera ca va revolutiona piata spalatoriilor auto din Romania.
„La noi se foloseste apa de baut la spalat masina. E o adevarata crima. Daca faci un calcul estimativ, la o masina se folosesc intre 90 si 350 de litri de apa. Ganditi-va ca in Romania avem 3 milioane de masini. Este o adevarata risipa”, declara Radulescu.
Cum functioneaza efectiv? „Ai un lichid special si o laveta de fibre. Stropesti si cureti cu laveta. In cateva minute ai masina curata. E simplu, eficient si mai ales ecologic”, spune patronul de la Conta Part.
Nu toata lumea impartaseste insa entuziasmul sau. „E putin probabil sa reuseasca sa vanda atat de mult. Si asta pentru ca romanii sunt prea putini deschisi la astfel de noutati. Teama provine in special din anii ’90 cand piata auto a fost practic inundata de tone de uleiuri si alte produse auto contrafacute. Doar cu o politica de marketing stralucita va putea sa isi atinga targetul”, a spus analistul economic Cristian Dinulescu.
Cristian Radulescu a lansat afacerea in urma cu cateva luni, devenind distribuitor al produselor americane in Romania.
Totusi, distribuitor exclusiv al produselor Freedom One Waterless in Romania este compania Santal Prod SRL din Ploiesti, care functioneaza prin brandul Eleven One, conform lui Nicolas Iacob, directorul general al companiei.
„Domnul Radulescu a importat aceste produse anterior, insa dupa ce noi am devenit distribuitori exclusivi in Romania, in vara acestui an, dumnealui nu mai poate cumpara decat de la noi, sau eventual sa aduca produsele in Romania prin intermediul unei companii din strainatate, ceea ce nu stiu cat de eficient poate fi”, a spus Iacob.
El a precizat ca firma sa a achitat taxa de licentiere si contractul de exclusivitate cu firma Freedom International, insa nu a oferit detalii cu privire la sumele platite in acest scop.
Conform lui Iacob, printre clientii din Romania ai Eleven One se numara companii precum Porsche Romania, Cardinal Motors, Automobile Bavaria.
Pe de alta parte, Cristian Radulescu admite ca, dupa ce firma ploiesteana Santal Prod a devenit distribuitor exclusiv, a inceput sa cumpere produsele Freedom de la aceasta pentru a le distribui pe piata romaneasca. El spune ca are planuri ambitioase pentru aceasta afacere.
„Avem cateva echipe in tara, care promoveaza business-ul. Clientii nostri principali sunt firmele ce detin flotile, in special companiile de distributie. Avem deja contracte pentru mai multe flotile, in capitala, in Ploiesti si Timisoara. Speram ca, in acest an, sa vindem intre 3.000 si 5.000 de francize, iar la anul sa depasim 10.000”, a spus Radulescu.
Costul unei francize pentru „Safamobil” este de 400 de euro, la care se vor adauga costurile kiturilor de cleaning. Franciza trebuie cumparata atat de firmele care vor sa presteze servicii de tip „spalatorie fara apa”, cat si de clientii individuali interesati de noile produse. Importatorul nu a facut public pretul produselor, insa pe site-ul producatorului american, kit-ul este vandut cu 49,99 $ si include 3 litri de solutie si lavetele de fibra speciala.
„Cei care vor cumpara franciza vor semna un contract de distributie exclusiva cu firma, pentru a se putea aproviziona cu solutia si lavetele speciale. Vrem sa controlam distributia pentru a mentine ridicat standardul de calitate si a evita aparitia unor produse fantoma pe piata”, a declarat Radulescu. „Vrem sa o transformam in cea mai populara franciza de pe piata”, a mai spus acesta.
Patronul de la Contra Part estimeaza ca afacerea cu francizele se va ridica, in urmatorii 2 ani, la 6 milioane de euro. La aceasta suma se vor adauga veniturile din vanzarea kiturilor Safamobil, estimate la alte cateva milioane de euro, in functie de evolutia pietei.
„Francizele sunt un domeniu de succes pe piata romaneasca. Orice produs cu un potential impact la public isi va gasi rapid cumparatori, chiar si in lipsa unui plan coerent de afaceri”, considera Cristian Dinulescu. „O afacere de familie bazata pe un astfel de produs ar putea genera venituri reale, in conditiile in care nu necesita un training special si mai ales abilitati profesionale deosebite”, a mai spus analistul.
Cum speli masini in parcare cu profit de 70%
Daca vrei sa iti speli masina, indiferent unde te afli, acasa sau la serviciu, pui mana pe telefon, suni firma de specialitate si o echipa iti vine la usa. In numai cateva minute, iti spala masina la pretul unei spalatorii clasice, de circa 10 lei, explica Radulescu.
„Speram sa avem 15.000 de astfel de echipe in urmatorii 2 ani care sa acopere in special marile orase. Profitul este de circa 70 % pentru fiecare masina spalata”, a mai declarat investitorul.
Cu un litru de lichid se pot spala circa 10 masini, in functie de dimensiunea acestora.
Spalatoriile auto clasice, puse in dificultate de curentul ecologist
Spalatoriile auto clasice incep, treptat dar sigur, sa devina istorie. Cel putin in Statele Unite si tarile occidentale, acolo unde produsele de tip bio au un succes imens, vanzarile fiind intr-o crestere continua.
„Avand in vedere trendul ecologic, campaniile legate de protectia mediului, piata acestor produse s-a dezvoltat rapid, iar cercetarile in domeniu au adus pe piata zeci de astfel de produse. Noi am ales Freedom One Waterless Car Wash, pentru ca este cel mai performant din lume, fiind lider de piata in SUA”, a mai spus Radulescu.
Investitia intr-o spalatorie clasica se cifreaza, in prezent, intre 50.000 si 100.000 de euro. Dincolo de terenul necesar investitiei si pretul constructiei, investitorii trebuie sa obtina autorizatiile de mediu, cele de functionare si sa aiba acordul vecinilor.
„Prezenta acestor spalatorii la coltul blocului este chiar o problema serioasa. Exista intr-adevar o problema de amplasare, pe care municipalitatile, cam din toata tara, nu au gestionat-o, cred, suficient. In Occident nu vei vedea spalatorii in buricul targului, sau la usa blocului, ca in Bucuresti”, spune Dinulescu. „Poate o astfel de afacere ar putea rezolva aceasta problema”, a mai spus analistul.
Conform ONRC, in Bucuresti exista 1.200 de firme inregistrate care au activitate de spalatorie auto, in timp ce in tara numarul acestora depaseste 8.000.
Ce este Freedom One Waterless Car Wash?
Freedom One Waterless Car Wash este conceput pentru a putea fi utilizat la orice tip de masina, moto, camion,rulota ,barca sau chiar avion.
Produsul nu contine ceara, deci nu lasa pete sau urme de stergere, sustin furnizorii noului tip de serviciu. El mai poate fi folosit si pentru curatarea suprafetelor din plastic, P.V.C, crom si inox, oglinda, pe vreme insorita sau innorata, dar nu pe ploaie, se mai arata in specificatiile tehnice.