Pernod a reusit astfel sa depaseasca alte companii care doreau sa realizeze aceasta tranzactie, precum Fortune Brands sau familia miliardara Wallenberg.
Compania Vin & Spirit, detinuta de guvernul Suediei, a fost pusa spre vanzare in 2006, pentru a reduce influenta statului in economie si a plati unele datorii, a scris Bloomberg.
Achizitia exclude cele 10 procente detinute de Vin & Spirit in compania cu acelasi domeniu de activitate Beam Global Spirits & Wine Inc.
Achizitia pachetului majoritar din firma suedeza face din Pernod Ricard, companie frantuzeasca, al doilea cel mai mare vanzator de bauturi spirtoase din SUA si primul jucator ca venituri pe segmentul pietei de vodka. In prezent, compania frantuzeasca distribuie brandul Stolichnaya. Dupa finalizarea achizitiei, va adauga portofoliului brandurile Chivas Regal, Jameson Whiskey si sampania Mumm.
Vodka Absolut detine o cota de 9% in SUA, ca volum de vanzari, fiind depasita doar de Smirnoff.
„Achizitia este una foarte importanta, dar la un pret foarte mare. Nu e de mirare ca Pernod Ricard a castigat licitatia”, este de parere Gerard Rijk, analist al ING Wholesale Banking.
Valoarea actiunilor Pernod a scazut astazi la ora 10:22 a Frantei cu 2,3%, pana la 66,55 euro. In 2007, valoarea actiunilor producatorului de bauturi spirtoase a scazut cu 16%, valoarea companiei fiind astfel estimata la 14,6 mld. euro.
Pe langa costul tranzactie, Pernod preia si datorii de 346 mil. euro, ridicand costul total al tranzactiei la 5,63 mld. euro, conform lui Florence Taron, purtatorul de cuvant al companiei franceze.
„Achizitia reprezinta o oportunitate fantastica, intrucat brandul Absolut este unul foarte cunoscut si cu mare potential”, a declarat Patrick Ricard, directorul executiv al Pernod.
Producatorul suedez a introdus brandul Absolut in 1979, iar in 2007 a comercializat aproape 11 milioane de cutii de vodka. Vanzarile din SUA reprezinta jumatate din volumul total de comercializari, echivalentul a 45,2 milioane litri.
Vanzarile de vodka Absolut au crescut in 2007 cu 9%.