Apartamentele cu
doua camere vor fi, in continuare, vedetele pietei imobiliare cu
aproximativ 33% din numarul total de tranzactii, pe locul urmator
situandu-se apartamentele de 3 camere cu 21% din numarul de
tranzactii iar podiumul este incheiat de vile/case cu 15% din numarul
tranzactiilor, se arata in studiul din cadrul editiei a III-a a Road
Show BCR Real Estate 2013 ce s-a desfasurat in 10 orase mari din
Romania si a avut ca subiect piata imobiliara si solutii de finantare
pentru achizitia unei locuinte.
Garsonierele au un procent de 12% din
tranzactii, interesul pentru acest tip de locuinta fiind mai scazut
de la inceperea programului Prima Casa care a facilitat accesul catre
locuintele cu 2 si 3 camere.
In ceea ce priveste modul in care
sunt promovate proprietatile imobiliare aflate la vanzare,
Internetul cunoaste cea mai importanta crestere, fiind cea mai
importanta resursa media. Pe locul doi se afla presa scrisa care
inregistreaza insa o tendinta de scadere, iar locul al treilea este
ocupat de targurile imobiliare.
In topul zonelor preferate de
romani atunci cand vine vorba de alegerea unei locuinte, se estimeaza
ca pe primul loc va ramane zona semicentrala, 34% dintre preferintele
clientilor urmand sa se canalizeze catre aceasta directie, in timp ce
doar 11% dintre potentialii cumparatori s-ar orienta catre o locuinta
in afara orasului.
Criteriile in
alegerea unei locuinte de care cumparatorii sunt interesati cel mai
mult sunt: pretul
si anul constructiei. De asemenea, viitorii proprietari urmaresc cu
mare atentie starea proprietatii, apropierea de mijloace de transport
si de institutii de invatamant.
Din punctul de vedere al
participantilor la eveniment, piata imobiliara, in ansamblul sau, va
cunoaste o perioada de stabilizare din punct de vedere a nivelului
preturilor proprietatilor imobiliare si a numarului de tranzactii.
“In teorie, in
Romania, majoritatea vanzatorilor si cumparatorilor negociaza pretul
proprietatilor imobiliare in euro dar, in practica, sunt din ce in ce
mai multe cazuri in care moneda utilizata este leul. Astfel, intalnim
potentiali cumparatori care au venituri in lei, economisesc pentru
avansul la casa prin constituirea de depozite in lei si acceseaza
creditul pentru cumpararea locuintei in lei. Totodata, vanzatorul
constituie cu banii primiti depozite bancare in lei”,
a declarat Teodor Mincu, seful biroului
intermediari, BCR.
Banca Comerciala
Romana (BCR), membra a Erste Group, are o retea formata din 41 de
centre de afaceri dedicate companiilor si 622 de unitati retail
localizate in majoritatea oraselor din intreaga tara cu peste 10.000
de locuitori. Banca are peste 2.400 de bancomate (ATM) si 15.000 de
terminale pentru plata cu cardul la comercianti (POS).
BCR si-a diminuat pierderile nete cu 96,1%, de la 307,8
milioane lei (70,7 milioane euro) inregistrate in trimestrul I din
2012, la
12,1 milioane lei (2,8 milioane euro) la finele lunii martie
2013.
Citeste si:
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/care-este-valoarea-medie-a-unui-credit-pentru-cumpararea-unei-locuinte-89552/]Care
este valoarea medie a unui credit pentru cumpararea unei
locuinte[/url]