Trei clienti ai bancii au venit, joi, la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Brasov si au reclamat disparitia din conturi a unor sume cuprinse intre 150.000 si 296.000 de euro. Astfel, numarul clientilor pagubiti a ajuns la 20, potrivit Mediafax.
„Primim reclamatii pe banda rulanta. Oamenii merg la banca, constata ca nu mai au bani in conturi si dupa aceea vin la noi. Valoarea sumelor reclamate a depasit cu mult un milion de euro. O sa mergem sa verificam punctual fiecare reclamatie si vom dispune masurile legale care se impun, in primul rand vom dispune ca banca sa returneze sumele de bani oamenilor carora le-au fost devalizate conturile”, a declarat Ionel Spataru, comisar sef adjunct al CJPC Brasov.
Potrivit sursei citate, este posibil ca, pentru fiecare caz in parte, sa fie data o amenda in valoare de 50.000 de lei.
De asemenea, reprezentantii CJPC Brasov au spus ca, in urma analizarii extraselor de cont, s-a constatat ca au fost facute tranzactii bancare pe numele functionarei banuite de frauda chiar si in urma cu trei zile, cand urmarirea penala impotriva acesteia incepuse deja.
Conform sursei citate, o parte din acesti bani au ajuns in conturi din strainatate.
Joi dimineata, aproximativ 200 de persoane s-au adunat in fata sucursalei bancii Credit Europe Bank din Brasov, de la care mai multi clienti ai bancii au reclamat ca le-au disparut banii din conturile deschise. Clientii au inceput sa plece dupa ce si-au verificat conturile si au constatat ca nu sunt probleme.
Aflat la sucursala din Brasov, Omer Tetik, vicepresedintele Credit Europe Bank, a declarat ca mai multi clienti ai sucursalei au venit sa isi verifice conturile, plecand fara sa isi ridice banii.
Acesta a precizat, totusi, ca pana joi dimineata au fost depuse trei cereri de inchideri de cont.
Omer Tetik a spus ca banca regreta cele intamplate, mentionand ca institutia a inceput deja sa despagubeasca clientii care au ramas fara bani in conturi.
De asemenea, vicepresedintele Credit Europe Bank a afirmat ca, pana in prezent, s-a stabilit ca 20 de clienti ai bancii au fost pagubiti si a promis ca toti vor fi despagubiti.
Omer Tetik a precizat ca nu s-a luat inca o decizie clara privind modul in care vor fi sanctionati angajatii suspectati ca au luat bani din conturile clientilor.
Credit Europe Bank a inceput, la 30 iulie, o ancheta interna pentru investigarea sesizarilor primite din partea unor clienti, care au reclamat ca le-au disparut banii din conturile deschise la sucursala Brasov a institutiei de credit, iar pe 5 august a sesizat Parchetul.
In urma sesizarilor primite, CJPC Brasov a aplicat bancii o sanctiune de 50.000 si a dispus ca in timp de 15 zile sa restituie clientilor banii.
Intr-un comunicat al Credit Europe Bank se arata ca banca a restituit primele sume clientilor ai caror bani au disparut din conturile deschise la sucursala din Brasov a institutiei de credit si va continua platile in cursul zilei de joi.
Totodata, banca isi asuma responsabilitatea restituirii sumelor revendicate, subliniind ca dispune de lichiditatile necesare onorarii acestor plati.