La nivel regional, aproximativ 58%
dintre intreprinderile mijlocii care fac obiectul studiului au in
plan sa isi extinda operatiunile pe plan international in urmatorul
an, in timp ce peste o treime dintre companiile mici au acelasi
obiectiv, se arata intr-un studiu desfasurat anual in Europa Centrala
si de Est si in Estul Mijlociu pe tema activitatii sectorului
intreprinderilor mijlocii.
”Potrivit rezultatelor studiului,
increderea majoritatii companiilor intervievate este in crestere.
Observam ca din ce in ce mai multe companii incep sa evalueze
oportunitati de dezvoltare in afara granitelor”, a precizat Vlad
Ponta, director Departament Companii Mici si Mijlocii la Citibank
Romania.
”Cele mai populare zone pentru
expansiune sunt Orientul Apropiat, Europa si Statele Unite”, a
adaugat el.
“Studiul arata ca 32% dintre
companiile mici si mijlocii din Romania au planuri de expansiune
internationala, pe care le percep drept un mod de a-si creste
afacerile”, a declarat Vlad Ponta.
”Consideram ca acest fapt ofera o
imagine pozitiva asupra Romaniei si asupra celor cinci industrii in
care se observa un interes crescut pentru expansiune: industria
manufacturiera (31%), cea tehnologica (21%), cea a produselor de larg
consum (19%), cea energetica si chimica (7%).
Patru dintre cele mai comune provocari
cu care se confrunta intreprinderile mijlocii din regiune sunt:
1. Cresterea vanzarilor sau gestionarea
unor scaderi ale volumelor de vanzari;
2. Expasiunea internationala;
3. Schimbarile din mediul economic;
4. Managementul capitalului de lucru.
La nivelul diferitelor tari,
provocarile arata astfel:
·23% dintre clientii din Romania,
Turcia si Iordania sunt ingrijorati de impredictibilitatea din mediul
economic.
·21% dintre clientii din Cehia,
Polonia si Emiratele Arabe Unite si 26% dintre cei din Rusia sunt de
parere ca expansiunea internationala este cea mai importanta
provocare.
·22% dintre companiile din Turcia si
Emiratele Arabe Unite resimt presiunea cauzata de nevoia de a creste
vanzarile.
·21% dintre companiile rusesti se
confrunta cu dificultati in managementul capitalului de lucru.
83% dintre cei 1.416 respondenti sunt
specialisti de top din domeniul financiar, in timp ce 61% ocupa
pozitii de CEO, CFO sau managing partner in cadrul companiilor din
Romania, Cehia, Polonia, Ungaria, Rusia, Turcia, Bahrain, Iordania si
Emiratele Arabe Unite.
Respondentii au avut o medie a
veniturilor anuale de 44 milioane de dolari. 73% dintre companiile
care fac obiectul sondajului au avut venituri de pana la 35 de
milioane de dolari, in timp ce 27% au generat venituri peste aceasta
limita.
Despre Citi Romania
Citi este prezenta in Romania inca din
anul 1996 si furnizeaza produse si servicii financiare companiilor
nationale si internationale, companiilor mici si mijlocii, sectorului
public si organizatiilor non-profit.
Citeste si: Semnal dur pentru economie:
Insolvente mai putine, dar cu datorii mult mai mari