P&G vrea sa isi accelereze cresterea productivitatii anuale – masurata in valoarea vanzarilor pe angajat – de la 6%, in prezent, la 7 sau 8% in urmatorii 5 ani.
Aceasta crestere ar urma sa intervina ca urmare a integrarii marcii Gillette, achizitionata cu 57 miliarde de dolari in 2005, dar si a reducerii numarului de personal.
Alan George Lafley, CEO-ul companiei P&G, a explicat analistilor miscarea facuta de P&G, ca parte din dezvoltarea continua a companiei si nu ca raspuns la incertitudinile din economia americana, spunand totodata ca P&G a fost facuta sa creasca, in vremuri bune dar si in perioade dificile.
„Analizand finalizarea integrarii marcii Gillette in familia de produse a P&G, stiam ca vom avea oportunitatea si capacitatea de a pune accent pronuntat pe productivitate”, a mai spus Lafley.
Lafley, CEO al companiei din 2000, a subliniat o sfera de teluri care au fost dezvoltate in ultimele 18 luni. Printre acestea, mentinerea numarului de angajati sau reducerea acestuia, continuand cresterea vanzarilor organice de la 4% pe an la target-ul de 6%.
P&G va pune accentul pe cresterea productivitatii celor 41 de marci, ale caror vanzari depasesc circa 337 milioane de euro(500 milioane de dolari), cum ar fi Tide sau Swiffer, care realizeaza mai mult de 90% din profiturile companiei.
Cele circa 250 care raman, vor fi impartite in 3 categorii: viitoare „vedete” cu potential de crestere, „bijuterii locale,” care au specific local in anumite regiuni sau tari si in „subperformante”, care vor fi abandonate sau vandute.
Marcile sau afacerile de top ale P&G, cum ar fi afacerile din China sau Rusia, isi vor putea creste cheltuielile cu jumatate din procentul vanzarilor realizate, in timp ce majoritatea afacerilor vor fi mentinute la nivelul actual, iar cheltuielile in ce priveste „subperformantele” vor fi scazute.
„Luam structura pe care o avem in prezent, care ne place, si o facem mai productiva sub mai multe aspecte”, a mai spus Lafley.
La nivel international, oficialii P&G au declarat ca vor modifica abordarea de a gestiona afacerile locale, din regiuni ca Asia sau din Balcani, in categorie care intra si Romania, in locul abordarii de afacere la nivel local, care a dus la expansiunea globala a companiei P&G.
Oficialii P&G Romania nu au putut fi contactati de DailyBusiness, pentru a preciza daca decizia luata de P&G la nivel international va afecta sucursala din Romania.
P&G a fost infiintata in 1837, ca o mica afacere de familie ce producea sapun si lumanari in orasul Cincinnati, statul Ohio, din SUA. In prezent, P&G are peste 5 miliarde de consumatori in 140 de tari.
Compania detine marci ca Pringles, Gillette, Tide, Pampers si Pantene.