- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Piata bagajelor va creste cu 30% in 2007

30 Jun, 01:03 • Redactia DailyBusiness
Vanzarile de bagaje de marca, desi concurate puternic de produsele no-name, inregistreaza un trend ascendent datorita faptului ca, pe fondul cresterii veniturilor, tot mai multi romani isi folosesc timpul liber pentru a calatori.
Piata bagajelor va creste cu 30% in 2007

„Daca pana acum trei ani, 50% din volumul vanzarilor se realiza pe perioada verii, in ultimii ani aceasta tendinta s-a diminuat. Previziunile pe termen scurt si mediu sunt optimiste, ajungand pana la o crestere a vanzarilor de 30% anual”, a declarat, pentru DailyBusiness, Marilena Gheorghe, marketing manager la firma Azad Enterprises, importatorul marcii Lamonza.

Reprezentantii din piata au afirmat ca nu exista statistici oficiale concentrate pe acest segment, principalul motiv fiind imposibilitatea obtinerii de cifre de vanzari de la marile lanturi de retail. Hipermarketurile si magazinele cash-and-carry sunt, insa, cele care realizeaza cele mai mari vanzari in acest sector.

Lanturile de retail vand cel mai mult

O estimare a vanzarilor realizate intr-un singur lant de retail, spun reprezentantii pietei, s-ar cifra la 500.000 euro pentru anul 2006.

„Vanzarile cele mai mari sunt realizate de lanturile mari de retaileri si aceasta tendinta se va mentine pe parcursul urmatorilor ani. Magazinele specializate sunt o cale de distributie foarte profitabila, dar acest concept nu este inca dezvoltat in Romania” spune Marilena Gheorghe, de la Azad Enterprises.

Compania a vandut bagaje de peste 3 milioane de euro in 2006, iar primele cinci luni ale anului curent au adus o crestere peste media ultimilor ani si o scadere considerabila a sezonalitatii.

„Pe segmentul Key Account, marca Lamonza detine suprematia in vanzari, considerand spatiul de care beneficiaza la raft, un indicator clar al atractivitatii unei marci si care ne poate duce la o estimare a vanzarilor”, a precizat Marilena Gheorghe.

Principalul factor care a dus la cresterea pietei este legat de veniturile in crestere ale romanilor si de timpul liber folosit tot mai mult pentru a calatori. Cresterea numarului de turisti a avut o dubla influenta, pe de-o parte au crescut vanzarile si pe de alta parte, calatorii expusi la alte medii si-au schimbat atitudinea fata de calitatea produselor si au inceput sa cumpere in mod informat.

„Cea mai mare crestere a vanzarilor s-a inregistrat la categoria bagajelor de tip trolley, crestere care se reflecta in portofoliul de produse prin dublarea liniilor de trolley-uri, de la 15 in 2006, la 29 in 2007”, a spus Marilena Gheorghe.

Concurenta produselor contrafacute

Volumul vanzarilor este afectat de piata bagajelor contrafacute, dar acest efect se diminueaza, avand in vedere ca acestea au o durata de viata mai mica decat un produs de marca, in conditiile unei uzuri obisnuite. Clientii recurg in cele din urma la o solutie mai buna din punct de vedere calitativ.

Clientii produselor contrafacute iau decizia la raft, pe cand clientii bagajelor de marca studiaza oferta inainte de a lua decizia de cumparare. „Vanzarile pentru bagajele no-name sunt inca foarte mari, insa acest lucru se intampla pe perioade bine delimitate, deoarece cei mai multi revin asupra deciziei in urma unor probleme si achizitioneaza la un pret mai ridicat produse de marca ce ofera garantie si service”, a aratat Marilena Gheorghe.

Aceasta tendinta este generala pe piata bunurilor de larg consum. Consumatorii sunt din ce in ce mai constienti de beneficiile oferite de achizitionarea unui produs de marca, de la beneficii rationale (garantie, service, materiale si accesorii de calitate) pana la beneficiile emotionale (unicitate, individualism, self-esteem).

Marile lanturi de retail fac presiuni asupra preturilor de achizitie pentru a vinde la cel mai mic nivel de pe piata. In aceste conditii, volumul de vanzari creste, dar cu valori medii scazute ale preturilor.

La nivel global se diferentiaza doua trenduri, folosite de marii producatori pentru a obtine cresterea vanzarilor. Unii producatori au mizat pe deschiderea propriilor lanturi de magazine, pentru a gestiona vanzarile la punctul de vanzare. Celalalt trend este de a aduce valoare adaugata produsului prin stil, branding si aspect modern.

China exporta pentru Samsonite si Delsey

China este cel mai mare producator pentru marile branduri, dar si cel mai mare producator de bagaje no-name. Oferta acopera 75% din piata mondiala, principalele destinatii fiind Statele Unite, Europa si Japonia.

In primele sapte luni ale anului 2005, China a exportat 1,6 miliarde de unitati de bagaje cu o valoare de 1,7 mld. euro, conform unui raport publicat la 1 ianuarie 2007 de catre Key Note Publications. Multe dintre acestea sunt produse pentru principalele branduri, Samsonite, Delsey, Titan, Roncato si High Sierra.