Membrii asociatiei, respectiv Heineken Romania, InBev Romania, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries, au vandut 15,1 milioane de hectolitri de bere, cu 20% mai mult fata de 2006.
„Cu toate ca volumele de vanzari au pastrat ritmul ascendent, piata inregistreaza o incetinire a ritmului de crestere. In 2006, piata berii era cu 16,4% mai mare fata de cea din 2005, iar in 2007 cu 9,6% fata de anul precedent”, au afirmat, luni, reprezentantii Asociatiei Berarii Romanei.
In ceea ce priveste preferintele romanilor pentru diferite tipuri de ambalaje, PET-ul a cunoscut o temperare a ritmului exploziv de crestere din ultimii ani, ajungand la o cota de piata de 45,6%. Sticla a inregistrat o pondere de 40,5%, in timp ce berea la cutie a crescut fata de 2006, detinand o cota de 10,4%.
Membrii Asociatiei Berarii Romaniei au investit in facilitatile de productie 766 milioane de euro, de la intrarea pe piata din Romania.