„Peste 50% din afacerile companiei sunt generate de vanzarile de cafea, iar anul trecut am inregistrat o crestere a vanzarilor de cafea ambalata de 9,5%”, a declarat Doina Cavache, Corporate&Government Affairs Manager Kraft Foods Romania.
Peter Mueller, directorul general Kraft Foods Romania, a estimat ca pe piata locala consumul anual de cafea se ridica la 2 kg pe cap de locuitor, nivel redus in comparatie cu state precum Germania si Austria, unde consumul ajunge la 6-7 kilograme pe cap de locuitor, sau cu tarile scandinave, unde se inregistreaza cel mai mare consum, de peste 8 kg.
Mueller a mentionat joi, cu ocazia inaugurarii oficiale a primei cafenele a grupului din Romania, ca pe piata locala se consuma zilnic circa trei milioane de cesti de cafea.
Compania, parte a grupului american Kraft Foods, are in total doua cafenele in Romania, sub conceptul ‘Jacobs Coffee Culture’, in centrele comerciale Anchor din Bucuresti, Bucuresti Mall si Plaza Romania. Kraft intentioneaza sa deschida in acest an inca doua sau trei cafenele, iar pana la sfarsitul anului 2009 alte trei sau patru unitati.
Oficialii Kraft Foods Romania au explicat intrarea pe segmentul HoReCa (Hotel, Restaurant, Catering) prin oportunitatea de business oferita de aceasta categorie, precum si din considerente de imagine.
„Ca lider pe segmentul de cafea, aveam obligatia sa intram si in segmentul HoReCa”, a precizat Dan Tenie, directorul diviziei Away from Home (AfH) a companiei.
Potrivit reprezentantilor Kraft Foods Romania, care citeaza studiile efectuate de compania de cercetare de piata AC Nielsen, segmentul local de HoReCa este o piata in dezvoltare, care a inregistrat o crestere de peste 70% in ultimii 6 ani, urmand evolutia tendintelor si comportamentelor de consum.
Peter Mueller a declarat ca activitatea de HoReCa din Romania s-a cifrat anul trecut la 40 milioane de euro, pe acest segment fiind active 25.000 de locatii, dintre care doar 10.000 sunt „de calitatea cea mai buna”.
Anul trecut, in Romania s-au vandut 21.000 de tone de cafea ambalata.