Astfel, bunurile cumparate la mana a doua detineau in primul semestru 21% din totalul contractelor de leasing financiar, in timp ce in aceeasi perioada din 2008 ponderea lor era de doar 6%.
Contractele pe termen scurt au crescut in preferintele romanilor, pe fondul crizei. In primul semestru din 2008, finantarile pe un an detineau o pondere de doar 2% din total, dar aceasta a crescut la 5% in aceeasi perioada din 2010.
De asemenea, contractele incheiate pe o perioada cuprinsa intre 1 si 2 ani si-au crescut ponderea de la 4 la 9% in intervalul mentionat.
Contractele pe termen lung au inregistrat o scadere substantiala, dar raman predominante in totalul finantarilor. Astfel, cele pe 3-4 ani detineau in S1 o pondere de 24% din total, fata de 29% in S1 2008, iar cele care se intind pe o perioada de 4-5 ani si-au scazut ponderea la 20%, fata de 28% in 2008.
Scaderea scadentelor permite firmelor sa-si imbunatateasca cash-flow-ul, ceea ce este imbucurator, a spus Bas Hoekstra, presedintele ALB, in cadrul unei conferinte organizate de ALB care a avut loc joi.
O alta trasformare produsa in criza a fost cresterea finantarilor acordate pentru bunurile locale in 2010 fata de 2009. Daca in primul semestru din 2009 bunurile produse pe plan local detineau 71% din finantari, ponderea lor a crescut la 82% in S1 2010.
„Majorarea se datoreaza succesului pe care produsele Dacia l-au avut in randul romanilor”, a mai spus Hoekstra.
Structura finantarilor firmelor de leasing din S1 arata astfel: 20% (109,32 milioane de euro) din total au vizat echipamentele, 18% (95,41 milioane de euro) sectorul imobiliar si 62% (338,99 milioane de euro) sectorul transporturilor.