Conform datelor centralizate de
Asociatia Societatilor de Leasing Operational, in topul primelor 5
companii membre intra: LeasePlan Romania, ALD Automotive, Porsche
Mobility, Arval Service Lease Romania si RCI Finantare.
„Am asistat la un prim trimestru
2013 care a reprezentat practic o stagnare in ceea ce priveste
dezvoltarea pietei de leasing operational. Acest rezultat vine, pe de
o parte de la inceputul de an, in care, de obicei, nu sunt miscari
masive in piata, dar mai ales din combinatia mediului economic
slab, a pietei auto in continua scadere si a schimbarilor legislative
(limitarea deductibilitatii cu amortizarea) care afecteaza
activitatea firmelor de leasing operational”, a declarat Bogdan
Apahidean, presedinte ASLO pana la data de 18 aprilie 2013.
In primele trei luni din 2013, peste
2.200 autovehicule au fost inmatriculate prin leasing operational,
reprezentand o cota de aproximativ 18% din totalul inmatricularilor
de autoturisme si autovehicule comerciale usoare noi.
Pentru anul 2013, se estimeaza ca piata
totala de leasing operational va ajunge la un numar de aproximativ
45.000 unitati.
Schimbarea conducerii ASLO
In data de 18 aprilie 2013, a avut loc
Adunarea Generala a membrilor ASLO, in urma careia a fost votat,
conform prevederilor Statutului, noul Consiliu Director al
Asociatiei. Astfel, conducerea ASLO va fi asigurata pentru urmatorul
an de Daniel Ivan, director executiv Fleet Management
Services, in calitate de presedinte si Bogdan Apahidean, director
general LeasePlan Romania si Radu Manea, director Porsche Mobility,
in calitate de vicepresedinti.
“Modificarile legislative din primul
trimestru al acestui an referitoare la limitarea deductibilitatii
amortizarii autoturismelor si introducerea timbrului de mediu
au afectat puternic piata auto din Romania”, a declarat Daniel
Ivan, noul presedinte ASLO.
Potrivit lui Ivan, la acestea se adauga
si competitia neloiala a celor care importa anual zeci de mii
de masini second hand in scopul comercializarii, fara a plati catre
stat taxe precum TVA si impozit pe profitul din operatiuni cu
caracter economic. Impunand preturi de dumping pe piata auto second
hand, operatorii ilegali determina scaderea preturilor ce poarta TVA
si impozit pe profit la operatorii care deruleaza activitatile in mod
corect, afectand bugetul de stat cu sume de ordinul zecilor de
milioane de euro annual.
“Prin urmare, pe langa promovarea
leasingului operational si a externalizarii serviciilor de
administrare a flotelor auto din Romania, ne propunem, in perioada
imediat urmatoare, identificarea actorilor din domeniul auto cu care
avem puncte comune de interes si demararea demersurilor de
imbunatatire a climatului legislativ”, a mai spus presedinte ASLO.
Cu ocazia
Adunarii Generale, a devenit membru asociat Aon Romania Broker de
Asigurare Reasigurare, societate de intermediere brokeraj pentru
asigurari si reasigurari.
Asociatia Societatilor de Leasing
Operational (ASLO) a devenit functionala in martie 2011 si este o
asociatie profesionala, neguvernamentala, non-profit si apolitica,
infiintata pe 17 noiembrie 2010, in conformitate cu legile din
Romania.
Membrii cu drepturi depline ai ASLO
reunesc principalele companii de leasing operational de pe piata
romaneasca: ALD Automotive, Alexandros Long Term Rental, Arval
Service Lease Romania, BT Finop Leasing, DiRent Group, Fleet
Management Services, Hertz Lease, LeasePlan Romania, Porsche
Mobility, Premium Leasing, RCI Finantare Romania, Unicredit Leasing
Fleet Management iar membrii asociati sunt: Aon Romania Broker de
Asigurare Reasigurare, Autonom Rent a Car, EurotaxGlass?s Romania,
Marsh Broker de Asigurare-Reasigurare si SGS Romania.
Piata de leasing
operational a crescut in anul 2012 cu 11% fata de anul anterior,
ajungand la peste 41.500
de unitati.