Piata poate fi estimata la circa 50 de milioane de euro anul acesta.
Produsele ready meal sunt alimente din carne sau vegetale, tratate termic si apoi congelate. Din aceasta categorie fac parte produse precum pizza – lider de piata, conform retailerilor – cordon bleu, cotlet de porc, friptura si snitel de pui, frigarui de pui, crochete si hamburger de pui sau nuggets de pui.
„Vanzarile Carrefour de produse ready-meal au crescut cu 75% in primele zece luni ale anului fata de aceeasi perioada a anului trecut ca volum, iar aceasta tendinta se va mentine si pentru sfarsitul acestui an”, a declarat pentru DailyBusiness Andreea Mihai, director marketing Carrefour Romania.
Si Gheorghe Antochi, presedintele producatorul de produse ready-meal Agricola Bacau, estimeaza ca vanzarile in volum ale companiei se vor dubla in acest an fata de 2006, pe acest segment.
O estimare a evolutiei vanzarilor de produse ready-meal ca valoare este prezentata de reprezentantii lantului de hipermarket-uri Real. Adriana Pita, head of corporate communication & PR la Real, a declarat ca vanzarile pe acest segment au inregistrat o crestere de 40% in magazinul din Timisoara, si de 20% in cel din Constanta, pe primele 10 luni ale anului. Adriana Pita estimeaza ca vanzarile pe acest segment vor creste in acest an fata de 2006 cu 30%.
Pe de alta parte, Pia Krauss, marketing manager Selgros, considera ca in acest moment nu poate face o comparatie si nu se poate vorbi despre o crestere a vanzarilor atata vreme cat sortimentul este in „formare”, piata romaneasca fiind la stadiu de inceput, in primul rand din punct de vedere al variatiei produselor.
Totodata, oficialul Selgros arata ca vanzarile din Romania nu sunt deocamdata suficient de mari pentru a atrage marii producatori din domeniu.
[quote=Pia Krauss, marketing manager Selgros]Furnizorii mari ca Nestle nu si-au adus inca in Romania gamele de ready meal pentru ca vanzarile nu argumenteaza, inca, comercializarea lor pe piata[/quote]
Pia Krauss confima insa o tendinta de patrundere a tot mai multor produse de acest gen pe piata romaneasca, datorita stilului de viata modificat si a timpului redus pe care il au din ce in ce mai multe persoane la dispozitie pentru activitati de „bucatarie”.
„Cu siguranta anul 2008 va aduce un sortiment mult mai bogat in aceasta categorie, care urmeaza sa prinda contur, sa isi gaseasca locul in randul categoriilor „pe val” si careia i se va acorda o atentie din ce in ce mai mare”, a punctat reprezentantul Selgros.
Presedintele Agricola Bacau sustine ca piata de ready-meal, desi este in formare si a cunoscut o dezvoltare lenta, va inregistra cu siguranta cresteri semnificative, datorita schimbarii stilului de viata si cresterii puterii de cumparare.
„Concurenta mai puternica si cresterea preocuparii pentru promovarea produselor pre-gatite vor creste aceasta piata si o vor dezvolta, fapt de care va beneficia si Agricola Bacau”, a precizat Antochi.
Agricola Bacau detine, potrivit estimarilor proprii, o cota de 12% pe piata produselor pre-gatite, ca volum.
Vanzarile de ready-meal cresc intre 15 si 50% iarna
Consumul de produse ready-meal creste in special iarna, cand, de pilda, legumele proaspete sunt o raritate, potrivit retailerilor care estimeaza cresteri cuprinse intre 15 si 50% pe acest segment, in functie de produse.
Pe langa consumul in crestere, Andreea Mihai de la Carrefour considera ca vanzarile de produse ready-meal cresc si datorita diversificarii gamei, preturilor accesibile, cresterii numarului de consumatori care se orienteaza inspre aceste produse pe fondul schimbarii stilului de viata.
Din gama ready-meal, pe rafturile Carreforur se intalnesc produse ca pizza, cordon bleu, sandwich, baghete, galuste cu prune, snitel, hamburger, kebab, friptura de pui, nuggets de pui/peste, crochete prajite si lasagna.
In hipermarketurile Real se intalnesc snitele, nuggets, piept de curcan cu cascaval, hamburgeri, paste congelate, amestecuri de legume cu diverse sosuri. Adriana Pita spune ca cele mai bine vandute produse din gama ready-meal sunt Nuggets de Pui Sadia, Snitel de Pui Sadia, Medalion de pui pane Sadia, Nuggets de curcan Saga, Piept de curcan cu cascaval Saga.
Principalii furnizorii de produse ready-meal ai hipermarketurilor Real din Romania sunt Agricola Bacau, Prodprosper si Ristomagic, potrivit oficialului companiei.
Adriana Pita a adaugat ca pe langa acesti furnizori, lantul de hipermarketuri Real lucreaza si cu distribuitori din Ungaria, Spania, Brazilia, Polonia, firme precum Agroalim, Macromex, Agrirom, Impex Bock si Carnimpex.
Furnizorii Carrefour de produse ready-meal sunt Agricola Bacau, Agroalim Distribution, Carnimpex 2001 si Impex Bock SRL, potrivit oficialului retailerului francez.