- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Piata de transport si logistica, marcata de incertitudinile economico-sociale in 2022

26 Jul, 10:45 • Redactia DailyBusiness
Piața de transport și logistrică va fi marcată în acest an de incertitudinile economice și sociale și va avea un ritm de creștere ușor mai lent comparativ cu 2021, conform estimărilor Gebrüder Weiss România, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de profil.
Piata de transport si logistica, marcata de incertitudinile economico-sociale in 2022

Pe de altă parte, prima jumătate din an a prefigurat un context favorabil pentru dezvoltarea de noi linii de business și pentru accesarea de oportunități suplimentare.

„Anul 2021 a fost marcat de o serie de provocări care se remarcă și în acest an. Astfel, anul trecut, lipsa forței de muncă calificate, creșterea continuă a costurilor, situația pandemică au fost unele dintre cele mai mari provocări. În 2022, acestora li se adaugă și incertitudinile economice determinate de creșterea galopantă atât a inflației, cât și a costurilor la energie și combustibil, dar și cele sociale în contextul conflictului din Ucraina”, a declarat Viorel Leca, director general al Gebrüder Weiss România.

Potrivit afirmațiilor sale însă, anul acesta aduce cu sine, așa cum a arătat deja prima jumătate, și o serie de oportunități importante. Astfel, ridicarea restricțiilor determinate de pandemie redeschide rute afectate și înlesnește transporturile, în timp ce se poate observa o creștere a cererii pe serviciile de transport multi și intermodal.

Pe de altă parte, investițiile din ultimii ani în digitalizarea industriei se vor concretiza, treptat, în tot mai multe oportunități de business.

„În mod normal, în industria de transport și logistică, începutul anului este unul mai lent, fiind vorba în special de sezonalitatea anumitor industrii.  Pe lângă acest aspect, primele luni din 2022 au reprezentat și începutul unei noi crize – conflictul din Ucraina – care a pus presiune și mai mare pe lanțul de aprovizionare. Tocmai din acest motiv suntem ușor rezervați în ceea ce privește evoluția segmentului pe care activăm, însă cu siguranță 2022 va aduce un avans ușor”, a mai spus Viorel Leca.

Acest aspect este confirmat și de raportul global TI Global Freight Forwarding 2022 (Transportul global de marfă 2022), conform căruia aglomerația portuară, ratele ridicate de transport și creșterea înregistrată de comerțul online au creat contextul pentru o creștere impresionantă a pieței globale de profil, în ultimul deceniu, cu 11,2%.

Pe de altă parte, raportul arată că 2022 va înregistra, la nivel global, un avans de 5,7%. În ceea ce privește evoluția segmentului de transporturi la nivel național, datele INSSE raportate la nivelul lui 2021 arată că transportul rutier de mărfuri a înregistrat un avans cu cca. 15,1% pentru volumul mărfurilor transportate, comparativ cu 2020.

În cazul transportului feroviar, volumul mărfurilor a înregistrat creá¹£tere cu 15,6% faá¹­ă de anul precedent, datorată evoluá¹­iilor pozitive ale tuturor componentelor, în timp ce transportul maritim a avut o scădere cu 11,1%. Totodată, în transportul aerian, volumul mărfurilor transportate a înregistrat o creștere cu 1,9% faá¹­ă de anul 2020.

Datele centralizate ale INSSE mai revelă că, în transportul rutier internațional de mărfuri, 93,2% din totalul mărfurilor descărcate au provenit din State Membre ale Uniunii Europene á¹£i 95,5% din totalul mărfurilor încărcate au avut ca destinație State Membre ale Uniunii Europene.

Cele mai mari cantități de mărfuri au provenit din Germania (21,1%), Ungaria (15,9%) și Italia (11,3%), iar în ceea ce privește încărcările, 18,5% din volumul mărfurilor au avut ca destinație Germania, 16,3% Italia și 14,9% Ungaria.

„Datele INSSE confirmă, o dată în plus, creșterea segmentului feroviar în contextul în care tot mai multe industrii își redesenează sursele de aprovizionare și apelează la transportul intermodal. Dezvoltarea infrastructurii feroviare ar putea crește interesul pentru acest tip de serviciu, iar România ar deveni un important hub pe vechiul Drum al Mătăsii, facilitând comerțul dintre Europa și Asia. În plus, transportul feroviar reprezintă un mijloc de transport sustenabil, un deziderat în noul context de business”, a mai spus Viorel Leca.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Șoferii români, educați cu forța. Își pot pierde programările la RAR, dacă nu respectă o condiție esențială
Șoferii români, educați cu forța. Își pot pierde programările la RAR, dacă nu respectă o condiție ...
Concurență crescută la rezidențiat. 10.500 de absolvenți au concurat pentru 5.000 de locuri
Concurență crescută la rezidențiat. 10.500 de absolvenți au concurat pentru 5.000 de locuri
Programul Tomata 2025. Cum vor fi susținuți fermierii în următorul an
Programul Tomata 2025. Cum vor fi susținuți fermierii în următorul an
Câştigurile din criptomonede, scutite de impozitul de 10% pe venit 
Câştigurile din criptomonede, scutite de impozitul de 10% pe venit 
Câți bani câștigă membrii secțiilor de votare la alegerile prezidențiale și parlamentare 2024. Un președinte de secție ar putea primi chiar de două ori salariul minim net pe economie
Câți bani câștigă membrii secțiilor de votare la alegerile prezidențiale și parlamentare 2024. ...
Mierea de albine se scumpește. Nici experturile nu mai merg. România a pierdut trei poziții între statele UE, după o scădere a livrărilor cu peste 50%
Mierea de albine se scumpește. Nici experturile nu mai merg. România a pierdut trei poziții între ...
Exportul de ovine către țările tradiționale a fost reluat. 13.000 de oi au plecat deja spre Maroc, ciobanii speră să mai exporte încă 100.000 până la sfârșitul anului
Exportul de ovine către țările tradiționale a fost reluat. 13.000 de oi au plecat deja spre Maroc, ...
Goana după aur modernă. Ungaria depăşete România la rezervele de aur. Top 10 ţări cu depozite uriaşe
Goana după aur modernă. Ungaria depăşete România la rezervele de aur. Top 10 ţări cu depozite uriaşe
Criză de personal în spitalele din România. Pacienții lăsați de izbeliste într-o situație disperată!
Criză de personal în spitalele din România. Pacienții lăsați de izbeliste într-o situație disperată!
Zona din România care ar putea suferi un mare cutremur! Ce trebuie să știi
Zona din România care ar putea suferi un mare cutremur! Ce trebuie să știi
Marcel Ciolacu aruncă bomba înainte de alegeri: „Nu e o certitudine că voi intra în turul 2!”
Marcel Ciolacu aruncă bomba înainte de alegeri: „Nu e o certitudine că voi intra în turul 2!”
Marcel Ciolacu anunță data oficială a aderării la Schengen
Marcel Ciolacu anunță data oficială a aderării la Schengen
Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă sunt prezenți la altă dezbatere prezidențială
Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă sunt prezenți la altă dezbatere prezidențială
Cât costă fasolea, sarmalele sau vinul fiert la Târgul de Crăciun de la Craiova. Prețurile au explodat în ultimul an
Cât costă fasolea, sarmalele sau vinul fiert la Târgul de Crăciun de la Craiova. Prețurile au explodat ...
PPC, gigantul care a preluat Enel, raportează un profit uriaș de 305 milioane de euro
PPC, gigantul care a preluat Enel, raportează un profit uriaș de 305 milioane de euro
România în prag de colaps financiar în 2025. Avertismentul teribil al unui economist de renume
România în prag de colaps financiar în 2025. Avertismentul teribil al unui economist de renume
Ludovic Orban se retrage din cursa electorală! Anunță că o susține pe Elena Lasconi
Ludovic Orban se retrage din cursa electorală! Anunță că o susține pe Elena Lasconi
Confruntarea președinților la prezidențiale. Decizii esențiale privind cursa spre Cotroceni
Confruntarea președinților la prezidențiale. Decizii esențiale privind cursa spre Cotroceni