„Estimam ca, in vara lui 2007, romanii vor cumpara sensibil mai multe deodorante, urmare a campaniilor de marketing, cresterii puterii de cumparare si, de ce nu, a temperaturilor caniculare”, declara Andrei Cazacu, assistant brand manager Deodorants USCE – Unilever South Central Europe.
Piata deodorantelor a inregistrat in 2006, o cifra totala de vanzari de peste 50 de milioane de euro, in crestere cu 20% fata de anul precedent, conform companiei de cercetare a pietei Nielsen. Pentru acest an, cifrele estimate de companii sunt mai mari, urmare a dezvoltarii paletei de produse si atragerii de noi cumparatori.
Deodorantele roll-on si deo stick, vedetele pietei
„Piata este in crestere, iar vara lui 2007 va aduce, cu siguranta, vanzari cu cel putin 30% mai mari decat anul trecut. Deja, in ultima luna inregistram o crestere a vanzarilor cu peste 20%, in special pe segmentul deodorantelor”, a declarat, pentru DailyBusiness, Claudia Palacean, asistent marketing Farmec SA Cluj, care mai comercializeaza si alte tipuri de produse cosmetice.
„Piata creste in special datorita deodorantelor de tip „performance”(roll-on, cu bila, si deo stick). Am inregistrat cresteri semnificative atat din punctul de vedere al volumului, cat si din cel al valorii vanzarilor, depasind asteptarile”, afirma Tiberiu Dima, marketing manager Sarantis Romania. Firma comercializeaza, printre altele produsele BU, C-THRU, Antonio Banderas, STR8 si X-Pose.
Unilever, cel mai mare producator si distribuitor de deodorante de pe piata romaneasca, estimeaza, de asemenea, o crestere a cifrei de afaceri in 2007 cu cel putin 30% pe acest segment. Alti jucatori importanti sunt Beiersdorf, Colgate Palmolive, Coty si Sarantis.
„Piata se imparte, in acest moment, in doua segmente cu proportii sensibil egale – parfumurile si antiperspirantele, in care includem cele cu aerosoli (spray-uri – n.r.), deo-stick-urile si roll-on-urile. Cele mai dinamice vanzari le avem pe segmentul roll-on care, in prezent, ocupa 7% din piata”, declara Andrei Cazacu de la Unilever South Central Europe.
Creste cererea pentru produse fara miros
Piata romaneasca de deodorante ofera o gama extrem de variata de produse, de la spray-urile cu si fara alcool, roll-on, stick, cu talc, pentru femei active sau sportivi, cu diverse arome si parfumuri si altele. Specialistii spun ca, pana in prezent, deodorantele aveau pentru romani un caracter sezonier, vanzarile crescand puternic in perioada calda si inregistrand o diminuare sensibila in sezonul rece.
„Piata din Romania s-a schimbat sensibil in ultimii ani si urmeaza tendintelor europene, acolo unde nu se mai folosesc deodorantele pe post de parfum. Incet, dar sigur, estimam ca vor creste vanzarile pe segmentul antiperspirant cu precadere pe cel fara miros. Vedetele pietei vor fi in urmatorii ani, produsele de tip „performance” – roll-on, deo stick”, afirma Tiberiu Dima, marketing manager Sarantis Romania.
„Tendintele s-au modificat, iar achizitia de astfel de produse nu mai tine atat de mult de sezon, cat de marca si calitate. Vanzarile din ultimii ani sugereaza concret aceasta situatie, mai ales pe segmentul feminin al consumatorilor”, considera Claudia Palacean de la Farmec. „Consideram ca interesul clientilor pentru aceste produse va creste in continuare si ca piata se va dezvolta pe toate segmentele, indiferent daca este vorba de antiperspirante sau parfumuri”.
Faptul ca cel mai dinamic segment al pietei apartine deodorantelor de tip „performance” (roll-on, deo-stick) este sugerat si de topul marcilor 2006, realizat de compania de cercetare Nielsen. Astfel, cele mai bine vandute produse sunt Nivea, Rexona, Lady Speed Stick, Dove Adidas, Fa si Mennen Speed Stick, toate aceste produse avand o cota de 54% din piata.
Batalia pentru barbati
Pentru vara lui 2007, Univeler, Sarantis si Farmec Cluj isi propun sa cucereasca noi cote de vinzari pe segmentul deodorantelor dedicate barbatilor.
„In luna iulie, vom relansa gama Athos. Am pregatit o noua campanie de promovare, un nou pachet grafic, o noua cutie, practic vom relansa produsul. Am luat aceasta decizie urmare a modificarii comportamentului clientilor nostri, pentru ca cele mai recente cercetari pe acest produs datau de acum 5 ani”, a declarat Claudia Palacean, asistent marketing Farmec SA Cluj.
De altfel, Farmec Cluj a anuntat pentru acest an o crestere a bugetului de publicitate in cifra de afaceri a companiei pana la 7%, fata de 5%, cat a reprezentat in 2006 (circa 850.000 de euro – nr.).
Pe de alta parte, grupul Unilever a anuntat pentru aceasta vara relansarea produsului Axe pe piata din Romania.
Si Sarantis a declansat o puternica campanie de promovoare a produselor sale, in special a celor destinate barbatilor – STR8 , fiind lansate noi versiuni de parfum – Racing si Desert. „In acest an, Sarantis va pune accentul pe STR8 roll-on. Piata deodorantelor masculine este intr-o crestere foarte mare si de aceea ne-am adaptat oferta noilor tendinte”, a mai declarat Tiberiu Dima.