- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Piata deodorantelor va creste cu 30%, pana la 65 de milioane de euro

31 May, 01:01 • Redactia DailyBusiness
Piata romaneasca a deodorantelor va creste, in aceasta vara, cu peste 30%, urmand sa ajunga la circa 65 de milioane de euro, spun producatorii si distribuitorii din piata.
Piata deodorantelor va creste cu 30%, pana la 65 de milioane de euro

„Estimam ca, in vara lui 2007, romanii vor cumpara sensibil mai multe deodorante, urmare a campaniilor de marketing, cresterii puterii de cumparare si, de ce nu, a temperaturilor caniculare”, declara Andrei Cazacu, assistant brand manager Deodorants USCE – Unilever South Central Europe.

Piata deodorantelor a inregistrat in 2006, o cifra totala de vanzari de peste 50 de milioane de euro, in crestere cu 20% fata de anul precedent, conform companiei de cercetare a pietei Nielsen. Pentru acest an, cifrele estimate de companii sunt mai mari, urmare a dezvoltarii paletei de produse si atragerii de noi cumparatori.

Deodorantele roll-on si deo stick, vedetele pietei

„Piata este in crestere, iar vara lui 2007 va aduce, cu siguranta, vanzari cu cel putin 30% mai mari decat anul trecut. Deja, in ultima luna inregistram o crestere a vanzarilor cu peste 20%, in special pe segmentul deodorantelor”, a declarat, pentru DailyBusiness, Claudia Palacean, asistent marketing Farmec SA Cluj, care mai comercializeaza si alte tipuri de produse cosmetice.

„Piata creste in special datorita deodorantelor de tip „performance”(roll-on, cu bila, si deo stick). Am inregistrat cresteri semnificative atat din punctul de vedere al volumului, cat si din cel al valorii vanzarilor, depasind asteptarile”, afirma Tiberiu Dima, marketing manager Sarantis Romania. Firma comercializeaza, printre altele produsele BU, C-THRU, Antonio Banderas, STR8 si X-Pose.

Unilever, cel mai mare producator si distribuitor de deodorante de pe piata romaneasca, estimeaza, de asemenea, o crestere a cifrei de afaceri in 2007 cu cel putin 30% pe acest segment. Alti jucatori importanti sunt Beiersdorf, Colgate Palmolive, Coty si Sarantis.

„Piata se imparte, in acest moment, in doua segmente cu proportii sensibil egale – parfumurile si antiperspirantele, in care includem cele cu aerosoli (spray-uri – n.r.), deo-stick-urile si roll-on-urile. Cele mai dinamice vanzari le avem pe segmentul roll-on care, in prezent, ocupa 7% din piata”, declara Andrei Cazacu de la Unilever South Central Europe.

Creste cererea pentru produse fara miros

Piata romaneasca de deodorante ofera o gama extrem de variata de produse, de la spray-urile cu si fara alcool, roll-on, stick, cu talc, pentru femei active sau sportivi, cu diverse arome si parfumuri si altele. Specialistii spun ca, pana in prezent, deodorantele aveau pentru romani un caracter sezonier, vanzarile crescand puternic in perioada calda si inregistrand o diminuare sensibila in sezonul rece.

„Piata din Romania s-a schimbat sensibil in ultimii ani si urmeaza tendintelor europene, acolo unde nu se mai folosesc deodorantele pe post de parfum. Incet, dar sigur, estimam ca vor creste vanzarile pe segmentul antiperspirant cu precadere pe cel fara miros. Vedetele pietei vor fi in urmatorii ani, produsele de tip „performance” – roll-on, deo stick”, afirma Tiberiu Dima, marketing manager Sarantis Romania.

„Tendintele s-au modificat, iar achizitia de astfel de produse nu mai tine atat de mult de sezon, cat de marca si calitate. Vanzarile din ultimii ani sugereaza concret aceasta situatie, mai ales pe segmentul feminin al consumatorilor”, considera Claudia Palacean de la Farmec. „Consideram ca interesul clientilor pentru aceste produse va creste in continuare si ca piata se va dezvolta pe toate segmentele, indiferent daca este vorba de antiperspirante sau parfumuri”.

Faptul ca cel mai dinamic segment al pietei apartine deodorantelor de tip „performance” (roll-on, deo-stick) este sugerat si de topul marcilor 2006, realizat de compania de cercetare Nielsen. Astfel, cele mai bine vandute produse sunt Nivea, Rexona, Lady Speed Stick, Dove Adidas, Fa si Mennen Speed Stick, toate aceste produse avand o cota de 54% din piata.

Batalia pentru barbati

Pentru vara lui 2007, Univeler, Sarantis si Farmec Cluj isi propun sa cucereasca noi cote de vinzari pe segmentul deodorantelor dedicate barbatilor.

„In luna iulie, vom relansa gama Athos. Am pregatit o noua campanie de promovare, un nou pachet grafic, o noua cutie, practic vom relansa produsul. Am luat aceasta decizie urmare a modificarii comportamentului clientilor nostri, pentru ca cele mai recente cercetari pe acest produs datau de acum 5 ani”, a declarat Claudia Palacean, asistent marketing Farmec SA Cluj.

De altfel, Farmec Cluj a anuntat pentru acest an o crestere a bugetului de publicitate in cifra de afaceri a companiei pana la 7%, fata de 5%, cat a reprezentat in 2006 (circa 850.000 de euro – nr.).

Pe de alta parte, grupul Unilever a anuntat pentru aceasta vara relansarea produsului Axe pe piata din Romania.

Si Sarantis a declansat o puternica campanie de promovoare a produselor sale, in special a celor destinate barbatilor – STR8 , fiind lansate noi versiuni de parfum – Racing si Desert. „In acest an, Sarantis va pune accentul pe STR8 roll-on. Piata deodorantelor masculine este intr-o crestere foarte mare si de aceea ne-am adaptat oferta noilor tendinte”, a mai declarat Tiberiu Dima.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Bitcoin atinge noi maxime istorice după victoria lui Trump
Bitcoin atinge noi maxime istorice după victoria lui Trump
La Poiana Brașov au pornit tunurile de zăpadă artificială. Pârtiile sunt pregătite pentru sezonul de schi
La Poiana Brașov au pornit tunurile de zăpadă artificială. Pârtiile sunt pregătite pentru sezonul ...
Cum pot pierde șoferii permisul de conducere. Greșeala care îți poate lăsa mașina pe dreapta
Cum pot pierde șoferii permisul de conducere. Greșeala care îți poate lăsa mașina pe dreapta
Cresc accizele cu 4,4% la băuturile alcoolice. Cât vor plăti românii pentru tărie și vinuri spumante de la 1 ianuarie 2025
Cresc accizele cu 4,4% la băuturile alcoolice. Cât vor plăti românii pentru tărie și vinuri spumante ...
Cum se păstrează, de fapt, pâinea proaspătă. Nu se ține nici în frigider, nici în coș. Trucul pe care ar trebui să îl știe orice gospodină: „Conține aproximativ 50% carbohidrați”
Cum se păstrează, de fapt, pâinea proaspătă. Nu se ține nici în frigider, nici în coș. Trucul ...
Prognoză meteo AccuWeather decembrie București. Când va ninge în Capitală
Prognoză meteo AccuWeather decembrie București. Când va ninge în Capitală
Economia României, în pragul unui test major! Avertismente dure de la Comisia Europeană
Economia României, în pragul unui test major! Avertismente dure de la Comisia Europeană
Ungaria mizează pe BMW și BYD pentru a salva economia în 2024, în ciuda recesiunii din trimestrul 3!
Ungaria mizează pe BMW și BYD pentru a salva economia în 2024, în ciuda recesiunii din trimestrul 3!
Vești proaste pentru români, valul de scumpiri va continua până în 2026. Prețurile polițelor RCA se majorează din nou: ”Tarifele cresc cu cel puțin 30 %”
Vești proaste pentru români, valul de scumpiri va continua până în 2026. Prețurile polițelor RCA ...
România se apropie de intrarea în Schengen. Negocieri finale cu Austria, Predoiu anunță progrese
România se apropie de intrarea în Schengen. Negocieri finale cu Austria, Predoiu anunță progrese
O studentă din Alba a dat lovitura cu o afacere inedită. Bacademia, proiectul care îi ajută pe elevi să promoveze mai ușor examenul maturității
O studentă din Alba a dat lovitura cu o afacere inedită. Bacademia, proiectul care îi ajută pe elevi ...
Frații Păvăl de la Dedeman colaborează cu BCR. Clienții băncii pot primi până la 200.000 de lei finanțare
Frații Păvăl de la Dedeman colaborează cu BCR. Clienții băncii pot primi până la 200.000 de lei ...
Cârnatul Dubai, noua senzaţie virală pe internet. Ce este, de fapt, Dubai-Wurst şi ce conţine
Cârnatul Dubai, noua senzaţie virală pe internet. Ce este, de fapt, Dubai-Wurst şi ce conţine
Arobs, liderul IT pe Bursa de Valori București, raportează un profit de 16 milioane de lei, în scădere cu 42% față de anul trecut!
Arobs, liderul IT pe Bursa de Valori București, raportează un profit de 16 milioane de lei, în scădere ...
Meseria cea mai căutată pe piaţa muncii. Salariul este 10.000 de lei, cursurile costă 1.200 de lei şi durează cinci luni
Meseria cea mai căutată pe piaţa muncii. Salariul este 10.000 de lei, cursurile costă 1.200 de lei ...
Averile candidaților la prezidențiale 2024. Lingouri de aur și un candidat fără niciun venit declarat!
Averile candidaților la prezidențiale 2024. Lingouri de aur și un candidat fără niciun venit declarat!
Cât te costă o centrală termică în 2024. Prețurile explodează. Dispozitivul și montajul îți golesc buzunarele
Cât te costă o centrală termică în 2024. Prețurile explodează. Dispozitivul și montajul îți ...
Lovitură cruntă pentru pensionarii din România. Contribuțiile lor nu mai sunt recunoscute integral!
Lovitură cruntă pentru pensionarii din România. Contribuțiile lor nu mai sunt recunoscute integral!