Anul trecut, vanzarile produselor cu prescriptie medicala au crescut cu 19,8% fata de anul 2006, pana la 4,12 miliarde lei (1,23 mld. euro), iar cele fara prescriptie au inregistrat o crestere de 17%, pana la 1,05 miliarde lei (316,8 mil. euro).
In ceea ce priveste grupele terapeutice, grupa sistem cardiovascular a realizat ce mai mare valoare a vanzarilor, ajungand la 1,22 miliarde de lei (367,38 mil. euro) in anul 2007, fiind urmata de grupa tub digestiv si metabolism, cu vanzari de 890,5 milioane lei (267,4 mil. euro). Pe locul 3 se situeaza grupa anti-infectioase sistemice, avand vanzari in valoare de 868,5 milioane lei (260,8 mil. euro).
Cea mai mare crestere a vanzarilor inregistrata in anul 2007 a avut-o grupa sistem musculo-scheletic, de 20,2% fata de anul precedent, fiind urmata de grupa sistem respirator, cu o majorare de 17,4%. Grupa dermatologice a realizat o crestere a vanzarilor de 15,9%.
Compania producatoare de farmaceutice Glaxosmithkline a realizat anul trecut cele mai mari vanzari, in valoare de 459,2 milioane lei (137,9 mil. euro), in crestere cu 7,5% fata de 2006. Pe locul second se afla Hoffmann la Roche, cu vanzari de 412,4 milioane lei (123,8 mil. euro), fiind urmata de companiile Sanofi-Aventis , cu 399,5 milioane lei (119,96 mil. euro) si Novartis cu 398 milioane lei (119,5 mil. euro).
Pe locul 5 se situeaza Servier, cu vanzari in valoare de 364,8 milioane lei (109,5 mil. euro).
Cegedim Romania estimeaza ca in 2008 piata farmaceutica va urca in continuare, insa rata de crestere va fi de 5-10%, sub performanta anilor anteriori, semn ca domeniul se indreapta catre o perioada de stabilizare.
Principalele variabile care vor influenta evolutia pietei vor fi evolutia cursului de schimb (majoritatea produselor vandute fiind importate), ca si politica de preturi, rambursare si finantare in general din sistemul public de sanatate.
Datele furnizate de Cegedim estimeaza iesirile de produse din farmacii catre pacienti.