Datele Cegedim estimeaza iesirile de produse din farmacii catre pacienti.
In ultimele 12 luni, vanzarile produselor cu prescriptie medicala au crescut cu 23,2% fata de perioada similara a anului anterior. Aceste produse au inregistrat vanzari de 1,01 miliarde lei in trimestrul trei, iar cele fara prescriptie medicala au ajuns la 244 milioane lei (crestere anualizata de 21,1%).
In ceea ce priveste grupele terapeutice, grupa sistem cardiovascular a realizat ce mai mare valoare a vanzarilor, ajungand la 309,4 milioane lei (+16,6%). Insa cea mai mare crestere a inregistrat-o grupa sistemului respirator, cu o majorare de 23,6% fata de perioada similara a anului trecut, pana la 73,4 milioane lei.
Din punct de vedere al valorii vanzarilor, grupa medicamentelor pentru tubului digestiv si metabolism se afla pe locul 2, cu vanzari de 213,9 milioane lei, fiind urmata de anti-infectioasele sistemice, cu vanzari de 186,8 milioane lei. Pe pozitia a patra se claseaza medicamentele pentru sistemul nervos central, cu o valoare a vanzarilor de 207,3 milioane lei, iar pe locul 5 s-au clasat antineoplazicele si imunomodulatoarele care au ajuns la 127,8 milioane lei.
Hoffmann la Roche, compania producatoare de farmaceutice, a realizat in al treilea trimestru vanzari de 99,4 milioane lei, in crestere cu 6,8% fata de perioada iulie-septembrie 2006. Pe locul secund se afla Glaxosmithkline, cu vanzari de 99,2 milioane lei, fiind urmata de companiile Novartis (96,5 mil. lei) si Servier (91,3 mil. lei). Locul 5 este ocupat de Sanofi-Aventis, cu o valoare a vanzarilor de 90 milioane de lei.
Cegedim Rimania estimeaza ca piata farmaceutica va incheia anul 2007 cu rata de crestere prognozata (+15%), mentinand practic cresterea curenta. Pentru 2008, rata de crestere ar trebui sa scada catre 10%, in conditii normale.