Rata de crestere s-a situat insa sub pragul estimat de 20%, crestere prognozata la sfarsitul lui 2006.
Piata de retail a crescut cu 25%, iar cea de spital a inregistrat o crestere de 1,2%. Pe segmentul de produse cu prescriptie medicala, piata a crescut mai mult decat in cazul celor fara prescriptie medicala, relateaza NewsIn.
Piata produselor cu prescriptie medicala a crescut cu 25,7% fata de 2005, iar cea a produselor fara prescriptie a crescut cu 22,5% fata de 2005.
Potrivit Cegedim Romania, in 2006, piata farmaceutica a crescut pe fondul unei dezvoltari semnificative a segmentului de retail si al redresarii segmentului de spital, crestere care s-a manifetata, in principal, in ultimul trimestru al lui 2006 si care a imbunatatit rata de crestere a pietei totale.
Vanzarile totale de medicamente inregistrate in trimestrul patru au fost, potrivit Cegedim, de 1.519,6 milioane de lei (425,48 mil.euro).
GSK ramane pe primul loc
GlaxoSmithKline(GSK) ocupa din nou primul loc in topul celor zece cele mai bine cotate companii farmaceutice.
Vanzarile GSK, inclusiv rezultatele Europharm, au atins anul trecut nivelul de 442,2 milioane lei (123,81 mil.euro), corespunzator unei cote de piata de 8,1%. In cel de-al patrulea trimestru, GSK a inregistrat venituri de 123,9 milioane lei (34,69 mil.euro).
A doua companie in top este Hoffman La Roche, care a consemnat vanzari de 389 milioane lei (115,6 mil.euro) si o cota de piata de 7,1%, la finele anului 2006. Pentru ultimul trimestru, vanzarile Hoffmann La Roche s-au cifrat la 106,4 milioane lei (29,79 mil.euro)
Reprezentanta din Romania a Sanofi-Aventis a trecut pe pozitia a treia, inaintea companiei elvetiene Novartis, acum pe locul patru. Pentru anul trecut, Sanofi-Aventis a raportat vanzari de 353,1 milioane lei (98,86 mil. euro) si o cota de piata de 6,4%.
Novartis a inregistrat vanzari de 339,3 milioane lei (95 mil.euro) si a atins o cota de piata de 6,2%. Pe locul cinci a fost Pfizer, cu 325,6 milioane lei (91,16 mil.euro) si o cota de piata de 5,9%, iar pe locul sase, compania Servier, cu vanzari de 286,8 milioane lei (80,3 mil.euro) si o cota de 5,2%.
Pe urmatoarele trei pozitii se afla trei producatori romani. Zentiva (inclusiv Sicomed) cu 215,4 milioane lei (60,32 mil.euro) si o cota de piata de 5,2%, Terapia, cu 235,9 milioane lei (66,05 mil.euro) si 4,3% cota de piata si Antibiotice Iasi cu 175,8 milioane lei (49,22 mil.euro) si 3,2% cota de piata.
Companiei slovena KRKA, s-a clasat pe locul zece dupa ce a inregistrat vanzari de 141,3 milioane lei (39,56 mil.euro).
Potrivit raportului Cegedim, primele zece companii clasate repezinta 54,3% din totalul pietei farmaceutice romanesti, iar impreuna cu urmatoarele zece companii (Eli Lilly, Menarini, Sindan Pharma, Ozone Laboratories, Labormed Pharma, Gedeon Richter, Schering Plough, Novo Nordisk, Merck & Co si Astra Zeneca) acopera trei sferturi din piata.
Companiile de pe locurile 11-20 au avut cote de piata cuprinse intre 1,4% si 2,2%.
Cegedim Romania a precizat ca datele prezentate estimeaza fluxul de produse la iesirea din farmacie si spital catre pacient si reprezinta exclusiv produsele farmaceutice ale companiilor, nu si cele parafarmaceutice, cosmetice sau veterinare.
Specialistii Cegedim preconizeaza pentru anul 2007 o usoara scadere fata de 2006, adica o crestere cu aproximativ 15%.