Lunile de Back to
School (BTS) reprezinta
cea mai favorabila perioada a anului
pentru producatorii de instrumente de scris, cererea pentru rechizite
crescand aproape exponential.
“Nu este neglijabila nici cresterea
valorica a vanzarilor, indicand o piata mai profitabila decat cea din
2011, o veste buna pentru producatorii instrumentelor de scris care
vad acum roadele investitiilor in activitatile de marketing si
promovare”, afirma Ileana Tilvan, Client Service
GfK Retail and Technology Romania.
Structura in volum a pietei a ramas
similara anului trecut: instrumentele de scris (pixuri
clasice, stilouri, creioane grafit si mecanice, rollere si
finelinere) ocupa 50% din total piata, ele fiind urmate de
categoria instrumentelor de colorat (creioane
colorate, carioci si creioane cerate), cu o pondere de 44% din
totalul pietei instrumentelor de scris in perioada BTS in 2012.
Analizand cresterile in volum si
valoare din perioada analizata comparative
cu anul anterior, categoriile de succes sunt instrumentele de
colorat, cu o crestere de 4% in volum si 14% in valoare, urmate de
instrumentele de scris, care au inregistrat cresteri de 1% in volum
si 2% in valoare.
Cea mai mare crestere de pret pe bucata
in perioada premergatoare inceperii scolii in 2012 a fost vizibila in
cazul produselor de corectat textele scrise, si anume 11% fata de
2011, ceea ce justifica si scaderea semnificativa in volum a acestei
categorii – 15%.
Creioanele cerate au reprezentat
segmentul cu cererea cea mai mare dintre toate cele 13 segmente,
astfel incat au avut cresteri de 35% in volum si 40% in valoare.
Pe locul al doilea in topul celor mai
solicitate instrumente de scris se afla creioanele colorate, cu
cresteri de 9% in volum si 19% in valoare. Aceste cresteri sunt
explicabile prin nevoia existenta pe piata inainte de inceperea
anului scolar, care este mult mai accentuata decat in restul anului.
In saptamana 9-15 septembrie 2012,
sectorul instrumentelor de scris a inregistrat cele mai mari cresteri
in volum si valoare, comparativ cu celelalte saptamani din perioada
Back To School – aproape 2 milioane de bucati vandute – care au
totalizat suma de 2,3 milioane lei.
Concluziile studiului se bazeaza pe
datele de vanzari colectate de la hypermarketuri si magazine tip cash
and carry, date incluse in panelul de retail GfK Retail and
Technology. Instrumentele de scris monitorizate sunt: pixuri clasice,
carioci, creioane colorate, corectoare, creioane cerate, finelinere,
stilouri, creioane grafit, text marker, markere, creioane mecanice,
stilouri OHP, rollere.
Prezenta pe piata locala din 1992, GfK
Romania a avut o cifra de afaceri de aproape 11 milioane euro in
2011.