“In Romania, piata cardurilor este estimata la 14 milioane
de euro pe an, suma din care aproximativ 800.000 de euro reprezinta carduri de
fidelitate”, a afirmat Gina Anastasiu, conform Agerpres.
Pentru companii, cardul de fidelitate este modalitatea prin care se pot strange,
printre altele, informatii despre comportamentul de cumparare al clientilor,
intervalul de timp la care revin, obiceiuri specifice, care sunt cel mai des
achizitionate produse sau servicii.
Toate aceste informatii sunt gestionate de un produs software, o aplicatie
dezvoltata individual pentru fiecare program de fidelitate in parte. Baza de
date creata astfel va sugera directia in care se poate dezvolta relatia cu
clientii, modalitati de stimulare a revenirii acestora si rasplatirea cumparatorilor
fideli.
Alaturi de carduri si software, alte elemente ale programului de fidelitate pot
fi dezvoltate personalizat. Este vorba despre serviciile de Direct Mailing,
Call Center, si SMS Marketing.
Implementarea unui program de fidelitate aduce deci clienti noi, ii apropie pe
cei deja existenti si dezvolta o baza de date ce va fi un puternic suport in gandirea
strategiilor de marketing si publicitate, potrivit Supercard.